Mennyibe kerül egy Opel Calibra fenntartása 1 évben? 1 hónapban? (friss jogosítvánnyal)
szia:) minden rossz indulat nélkül, nem járnál jól vele. Nem akarlak lebeszélni csak leírom a tényeket, remélem tudok segíteni. Az első probléma az, hogy ugye ezek az autók viszonylag olcsók, idáig rendben is van de ez nem véletlen. Ugyebár Caliék eredetileg sportautók, habár elsőkerekes meg a motor se valami dinamikus, ezért VALÓSZÍNŰ hogy a legtöbb megkapta ami jár neki. A másik baj, hogy mivel sportautók nagy motor van bennük ami sokat fogyaszt, városban legalább 8 literrel számolj, ennél kevesebb csak akkor lesz ha rohadt óvatosan vezetsz csak hátszélben és lejtőn lefelé, annak meg nincs értelme ennek az autónak mennie kell. A másik baj meg hogy régiek, ezért valószínű hogy valami előbb utóbb megadja magát( többnyire és jó esetben elektronika, általában az apróságok mint például elektromos ablakemelő) A következő baj meg az hogy rohadnak, amivel előbb utóbb kezdeni kell valamit, mert egy sportautón ne legyen rozsdafolt. És még lehet sok más hiba is, főleg ha olcsóbbat veszel, de ezeket valószínű hogy "tuningolták" ( értsd: gányolták), ami ugye nem előny és sajnos a calibra neve mára összefonódott a gagyitelepitesco tuninggal ( éndzsőlájsz, vasalódeszka mint spoiler, üvegszálas toldatok, fölösleges légbeömlők, sportpedál, minden amit a tescoban/homasitaban kaphatsz)
Amennyiben viszont van pénzed egy közel gyári állapotúra ami még jó is( erre nem sok az esély) akkor is sok lesz rá a biztosítás, és egyéb adók. Tehát első autónak mint láthatod nem a legideálisabb, de nem akarlak lebeszélni a lényeg hogy neked tetszen, de értelemszerűen nem akarom hogy szívj.(amúgy nekem is opel volt az első autó és szerettem, szóval márka ellenes se vagyok:D) Ha valami sportos autót akarsz javaslom a honda civic-et, ezek is hülyegyerek autók (voltak), de nagyobb az esélye hogy kifogj egy jobbat, és kevesebbet esznek(vagy esetleg ladát(komolyan) sokat eszik, nem mai technológia de hátsókerekes, és hihetetlen jó érzés kilinccsel előre közlekedni). De a te döntésed csak mindig arra figyelj hogy az elsődleges szempont az autó állapota legyen, semmi más. Inkább vennék egy gondozott, megbizható suzukit mint pl valami romántól egy rohadó leélt cigiszagú "béjemvét"
Jó lenne kicsit többet is tudni róla. Kell rá fizetni gépjárműadót, ez a teljesítménytől és az autó korától függ. Nem mindegy, hogy melyik motor van benne. Aztán kell rá kötelező biztosítás, ennek a díja még a te adataidtól is függ. Ha akarod, még a műszaki vizsga díját is leoszthatod két évre, mert állandó költség.
Ezen kívül már csak tankolni kell, illetve valahogy üzemképesen kell tartani. Ez a legnehezebb a Calibráknál, mert elérhető árú és egészen sportos formája van, így már egy ideje telepi pusztítóként és cigány-Ferrariként használják őket, jellemzően minimális karbantartással, borzalmas átalakításokkal, össze-vissza törve.
Amennyiben nem csak nézegetni óhajtod az udvaron hanem használni is akkor csak a tankolásod havonta egy százas (napi átlag 50-60 km!) mely mellé halomnyi egyéb ktsg. társul.
Vagyis egy Calibra fenntartása,használata éves szinten a vételár háromszorosa-ötszöröse is simán lehet akár.
Kezdő jogsisként valami kisebb fogyasztásúban gondolkodnék a helyedben.
Ajánlom figyelmedbe a gázosított autókat 1.6 cm3 alatt.
Sok sikert,balesetmentes közlekedést!
:))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!