Minnyibe kerül egy motorcsere legálisan? Tegyük fel, hogy kiakarom csernéli az autómban az 1.6-os sor4-es motort egy 2.9 L-es V6-osra. Mennyibe kerülne a papírozás és a csere egy szakszervízben?
Függ attól is hogy milyen motor. Tehát ilyen lusta amcsi dög, vagy egy 100%-osan kihasznált eurázsiai darab,
Hát első körben. Egy normális szerelő nem fogja belerakni csak úgy azt a motort a kocsiba.
1. Kell egy normális futómű hogy az úton tartsa az autót ekkora erővel (kb 400.000-500.000ft)
2. Kell egy normális fékrendszer, mert ugye meg is kell állni (bontottan megúszhatod kb 200.000ft-ből de újonnan 400.000-600.000)
3. Meg kell erősíteni a karosszériát, mert nem ilyen terhelésre lett kitalálva. Ha ki is használod a motor teljesítményét akkor kb 1 hét alatt használhatatlan lenne, úgy elcsavarodna a kocsiszekrény (kb 250.000ft)
4. A féltengelyeket/kardántengelyt is le kell cserélni attól függ hogy első vagy hátsó kerekes, esetleg 4, mert ugye azt a hatalmas erőt valahogy rá is kell vinni a kerekekre. Ha gyárilag nem gyártják ekkora motorral azt az autót akkor biztos hogy egyedi alkatrészeket kell csináltatni ami alsó hangon is 500.000
5. Kellenek normális gumik és felnik is mert ugye kell a tapadás is. (minimum 60.000-100.000ft per darab a gumiknak) Ha nincs olyan et számban normális felni akkor a karosszériát is ki kell szélesíteni hogy ráférjen a szélesebb gumi ami + pénz. Ennek teljesen változó az ára.
6. Ha ezek mind megvannak akkor jöhet a motor. Fogalmam sincs hogy mennyi az ára, mert az hogy 2.9-es elég tág fogalom.
7. Kell a hozzávaló váltó is.
8. Helyet kell csinálni a motornak és a váltónak. Az nem csak úgy működik hogy belerakjuk és kész. Elég komoly tervezőmunka előzi meg a cserét. Szervízdíjnak minimum 500.000ft-ra számoljál. De szerintem ennél jóval többet is elkérnek egy normális szervizben. Tehát mindennek együtt a cseréjével, átírással, vizsgáztatással kb 2 millió környékére számoljál (de ez még a leges legolcsóbb), de ebbe nincsenek benne a motor és a váltó ára.
Az tuti hogy ennyi pénzből veszel egy E36 M3-as BMW-t ami gyárilag 321 lóerő, és az gyárilag van úgy összerakva.
Előző válaszhoz kiegészítés:
Mindenekelőtt gépészmérnöktől átépítési terv (50-200.000 Ft)
KPM-nél tervek bemutatása, engedélyeztetése (több tízezer, ha visszavágják, akkor is).
Szerelés kizárólag szakműhelyben aki garanciát is vállal rá.
KPM vizsga - itt még mindig visszavághatják az egészet.
Ja, a beépítendő motorról adásvételi, eredetvizsga!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!