4 ütemű fűnyíró blokkot függőlegesen hogy üzemeltethetek?
Egy fűnyíró blokkról lenne szó, 4 ütemű 170ccm.
Eredetileg fűnyíróra, rotációs kapára szerelhető.
A főtengelye függőleges, a dugattyú vízszintes járású, így használatos eredetileg. Nekem úgy kellene, hogy a dugattyú függőlegesen járjon és a tengely legyen vízszintbe, szóval a blokkon fordítanák egyet. Nekem felállítva kellene. Működni fog ha így használom, vagy egyszerűen bedöglik az olajzás miatt? Mert ahogy néztem, a dugattyú nem kapna elvileg így olajzást és a tengely sem. Hogy lehetne megoldani ezt?
Egyszer szedtem még csak szét ilyet. De annál amit szétszedtem egy kis fogaskerekes szerkezeten volt egy kis dugattyú ami pumpálta az olajat és valahogy(rég volt már szal nem emlékszem pontosan) belelógott az öntvény alsó részébe és onnan pumpálgatta az olajat a főtengely belsejébe asszem.
Szóval ha megoldod úgy hogy ez a kis szerkezet kapjon olajat akkor talán el tudja juttatni a megfelelő helyre. A dugattyút meg alapból is a felfröcsögő olaj keni asszem.
Vagy kicsit átalakítod a szerkezetet, beraksz egy olajpumpát :D
Fordítanék és nem fordítanák.
Az egyik kényes pont az olajozás: nem biztos, hogy kapna olajat a motor. Az olajszivattyú valahol a motor alján szokott lenni (mer' az a hülye olaj olyan, hogy lefolyik), ha elfordítod, nem ott lesz. Meg kell nézni, hogy ha annyira feltöltöd olajjal, hogy elérje a szivattyú, nem nyomja-e ki. Valószínűleg ki fogja, úgyhogy másképp kell megoldani a szivattyúzást. Illetve a tömítésekkel is lehetnek bajok: a főtengely korábbi "felső" végén lehet, hogy nem variálták túl a tömítést, mert nem volt jelentős veszély az olajfolyás, de vízszintes állapotban már kinyomhatja a kenőanyagot.
A másik gond a karburátor és a szívócsonk. A karburátort mindenképpen el kell fordítani, mert más beépítési helyzetre tervezték (jó lenne, ha megállna az üzemanyag az úszóházban, könnyebb úgy az élet), de akkor meg lehet, hogy a szívócsonkkal, szívócsatornával nem lesz majd közös nevezőn. Sőt, az is lehet, hogy elforgatott állapotban teljesen lehetetlen helyen lesz a karburátor és a kipufogó.
Nem lehetetlen a dolog, csak sok vele a nyűg. Játéknak jó, de ha gokartra vagy bármi másra kellene a dolog, lehet, hogy egy motorkerékpárhoz való motor célszerűbb lenne (mondjuk annak a fordulatszám-szabályzása is szerencsésebb).
nák nék mindkettőt használjuk, ez most nem szépirodalom, de bocsánat.
Szóval, nem olajszivattyú van benne, hanem a szelep vezérlő tengelyen egy műanyag fogaskerék amiről karmok lógnak le. A karmok elvileg belelógnak az olajba és az fröcsköli az olajat a főtengely és henger felé.
A tengely tömítése mind a két kivezetésnél ugyan úgy van megoldva.
Nem gokartnak kell, hanem egy 230V os generátorhoz.
Így a gázvezérlést is könnyen megoldhatom és a karbival sincs gond, mert fordíthatok rajta egyet. Az legyen a legnagyobb gondom.
Szóval egyéb ötlet? :\
„nák nék mindkettőt használjuk”
Igen, de másként. Alanyi ragozás e/1-ben a t/3 tárgyassal szemben.
Én fordítanék (valamit).
Ők fordítanák (azt).
A generátor tengelye nem állhatna függőlegesen?
http://www.youtube.com/watch?v=2mYDqKUqU1g&feature=related
Elég c*gány de én megcsináltam csak a poén kedvéért.
(volt 2 felesleges briggs-em:))
Működik!
Még nézz körbe youtubeon, elég sok ilyen videó van, valamelyik igényesebb, valamelyik nem annyira, de nagyjából meg lehet érteni mi a lényeg, hogy működik...
Nem tudom neked milyen motorod van, de ha szétszeded körülbelül ilyesmit kell vele csinálnod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!