Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mik a tapasztalatok FORD...

Mik a tapasztalatok FORD MONDEO Turnier 2. 0 TDCi Titanium -nél szervizelés terén?

Figyelt kérdés

Kinéztem magamnak egy 2008-as 130 ezer km.-t futott frissen műszakiztatott autót. Viszonylag jól felszerelt (ülésfőtés, tempomat, navigáció, tolatóradar)


Igazából nem az érdekel, hogy megéri-e megvenni 2.950.000-ért, hanem az, hogy mik a tapasztalatok szervizelés terén. Milyen hibák akadtak azoknál, akiknél meg volt esetleg új korától az autó, vagy hasonló cipőben vannak mint én és használtan vették meg.


Igazából félek megvenni ezt az autót, mert nem tudom milyen hibák bukkanhatnak fel amire a gatyám rámegy... :)


Tehát tapasztalatokat: mi hibásodott meg, és mennyibe fájt a dolog :)


2012. márc. 24. 18:26
 1/8 anonim ***** válasza:

inkább itt tedd fel ezt a kérdést, de olvasgathatsz is a kocsiról sokmindent

www.mondeo.hu

2012. márc. 24. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Hát figyelj...a félelmed jogos. A kérdés az, hogy mennyire állsz jól anyagilag, vagyis hány milla marad még a zsebedben, ha megvetted. Szó szerint milliók kellenek a zsebben pluszban ahhoz, hogy egy ilyen autóhoz anyagilag felnőjön az ember. És akkor még nem beszéltünk az értékvesztésről, ami még 4 év után is évi 300e Ft körüli.
2012. márc. 24. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Ami a TDCI motoroknál nem ritka (és egyébként más cr motoroknál sem), az a nagynyomású üzemanyagrendszer meghibásodása (common rail nagynyomású üzemanyag szivattyú, injektorok). Ennyi futott km után is bármikor "beugorhat" egy ilyen hiba, ami eléggé pénztárcába nyúlós történet. A hibát általában az okozza, hogy a Magyarországon forgalmazott gázolaj minősége nem a legmegfelelőbb ezeknek a motoroknak (Ford fórumokon olvass utána). Én csak akkor venném meg, ha olyan helyen át tudnám nézetni, ahol értenek is hozzá.
2012. márc. 24. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
a legtöbb gondot az okozza, hogy ezek a kocsik olcsóbbak mint a mercik bmw-k passatok, és az autó nepperek elkezdték ezeket a kocsikat behordozgatni. Aztán 400-ról vissza tekerték az órát 120-ra, utána a sok szerencsétlen köpködte a kocsit, hogy 125-nél tönkre megy a kettőstömegü lendkerék, nagynyomásu rendszer stb...
2012. márc. 24. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Igen, ez jó kérdés, hogy kinti autóról van-e szó, de van egy olyan sejtésem, hogy ez most egy magyarországi céges vas. A kintieket ebben a kategóriában el kell kerülni, mert vagy törött volt, vagy visszatekert. Kivétel nincs.
2012. márc. 24. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Egyetlen érzékeny pontja van: ha sz.r gázolajat tankol bele az ember... Na azt nem szereti! (magánkút, ukrajna stb)

Alapvetően nagyon erős és takarékos motorok.


Nézz szét itt: www.mondeo.hu (mondeo klub)

2012. márc. 25. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:
40%

2.2 TDCI 155 lovas, 2005 decemberi évjáratú Mondeot hajtok. Első tulajként valós 220ezer km-nél a konklúziók:

-gyári kuplung

-gyári kettőstömegű lendkerék

-gyári porlasztócsúcsok

-gyári nagynyomású szivattyú

-futóműben minden gyári (pedig 18"-os felniken jár nyáron)

-kormány nem fényes

-ülés nincs kiülve, pedig 100kg vagyok


Ezeket szokták 80ezerre visszatekerni, aztán majd amikor az óra 120-at mutat, akkor elfossa magát valami. Ilyenkor megy a köpködés, hogy szar az autó, pedig valójában akkor már közel 300e km van benne, csak az okos magyar ember úgy vesz autót, mint kenyeret: "azt kérem ott".

2013. szept. 26. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:

130-160e körül megadja magát minden kocsinál a kuplung, ezt be kell kalkulálni szinte minden használt autónál.


Kinyomócsapágy kb. 60-70e utángyártottban, gyári 100 felett. A dízel mondeok-nál kettős tömegű lendkerék van, az még egy 90-140e Ft, beszerzési forrástól függően.


100-250e km körül a befecskendező rendszer általában megadja magát. A porlasztócsúcsok kb. 50-60 felújítással darabonként, ebből 4 db van, egyszerre kell javítani, azonkívül nagynyomású szivattyút is fel kell újítani ilyenkor, ami szintén 100-150e Ft. Tehát egy ilyen javítás összárban legkedvezőbben is kb. 250-300e-re jön ki. Persze ezek magánszervizek árai, eredeti alkatrészeknél munkadíjjal kétszeres. A hiba az itthoni csapnivaló üzemanyag minősége miatt garantáltan kijön, kinél gyorsabban, kinél lassabban. Ez minden common rail dízelesnél hasonló probléma...


Ha tönkremegy a porlasztócsúcs, az hazavághatja a motort is. Bizonyos típusoknál a motort nem lehet javítani (aluminium öntvény), így csak kompletten cserélni lehet, ami ugyebár nem gazdaságos... Vásárlás előtt érdeklődj, hogy a motor javítható-e, vagy csak cserés, mert sok motorhoz a Ford nem ad ki alkatrészt, azt bontottan vadászni is hónapokba telhet.


Amúgy kényelmes, jó autó, szeretni való, az alkatrészárak az ilyen nagyméretű autókhoz viszonyítva emberi árakon vannak. Mivel sok van az autókból, alkatrészt is könnyen, olcsón lehet hozzá kapni, jó minőségű utángyártottat is.


Azt tudd, hogy minél több az elektronika, annál többet fogsz szívni vele. 2.950-ért szerintem 130 ezer kilométerest biztosan nem fogsz kapni, legalábbis nem visszatekert órásat. Viszonyítási alapul nézz körbe külföldön, mennyibe kerülnek, arra tedd rá a hazai regisztrációs adót (nagyon kemény összeg!) és rájössz, miről beszélek.

2014. márc. 29. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!