Mik a tapasztalatok FORD MONDEO Turnier 2. 0 TDCi Titanium -nél szervizelés terén?
Kinéztem magamnak egy 2008-as 130 ezer km.-t futott frissen műszakiztatott autót. Viszonylag jól felszerelt (ülésfőtés, tempomat, navigáció, tolatóradar)
Igazából nem az érdekel, hogy megéri-e megvenni 2.950.000-ért, hanem az, hogy mik a tapasztalatok szervizelés terén. Milyen hibák akadtak azoknál, akiknél meg volt esetleg új korától az autó, vagy hasonló cipőben vannak mint én és használtan vették meg.
Igazából félek megvenni ezt az autót, mert nem tudom milyen hibák bukkanhatnak fel amire a gatyám rámegy... :)
Tehát tapasztalatokat: mi hibásodott meg, és mennyibe fájt a dolog :)
inkább itt tedd fel ezt a kérdést, de olvasgathatsz is a kocsiról sokmindent
www.mondeo.hu
Egyetlen érzékeny pontja van: ha sz.r gázolajat tankol bele az ember... Na azt nem szereti! (magánkút, ukrajna stb)
Alapvetően nagyon erős és takarékos motorok.
Nézz szét itt: www.mondeo.hu (mondeo klub)
2.2 TDCI 155 lovas, 2005 decemberi évjáratú Mondeot hajtok. Első tulajként valós 220ezer km-nél a konklúziók:
-gyári kuplung
-gyári kettőstömegű lendkerék
-gyári porlasztócsúcsok
-gyári nagynyomású szivattyú
-futóműben minden gyári (pedig 18"-os felniken jár nyáron)
-kormány nem fényes
-ülés nincs kiülve, pedig 100kg vagyok
Ezeket szokták 80ezerre visszatekerni, aztán majd amikor az óra 120-at mutat, akkor elfossa magát valami. Ilyenkor megy a köpködés, hogy szar az autó, pedig valójában akkor már közel 300e km van benne, csak az okos magyar ember úgy vesz autót, mint kenyeret: "azt kérem ott".
130-160e körül megadja magát minden kocsinál a kuplung, ezt be kell kalkulálni szinte minden használt autónál.
Kinyomócsapágy kb. 60-70e utángyártottban, gyári 100 felett. A dízel mondeok-nál kettős tömegű lendkerék van, az még egy 90-140e Ft, beszerzési forrástól függően.
100-250e km körül a befecskendező rendszer általában megadja magát. A porlasztócsúcsok kb. 50-60 felújítással darabonként, ebből 4 db van, egyszerre kell javítani, azonkívül nagynyomású szivattyút is fel kell újítani ilyenkor, ami szintén 100-150e Ft. Tehát egy ilyen javítás összárban legkedvezőbben is kb. 250-300e-re jön ki. Persze ezek magánszervizek árai, eredeti alkatrészeknél munkadíjjal kétszeres. A hiba az itthoni csapnivaló üzemanyag minősége miatt garantáltan kijön, kinél gyorsabban, kinél lassabban. Ez minden common rail dízelesnél hasonló probléma...
Ha tönkremegy a porlasztócsúcs, az hazavághatja a motort is. Bizonyos típusoknál a motort nem lehet javítani (aluminium öntvény), így csak kompletten cserélni lehet, ami ugyebár nem gazdaságos... Vásárlás előtt érdeklődj, hogy a motor javítható-e, vagy csak cserés, mert sok motorhoz a Ford nem ad ki alkatrészt, azt bontottan vadászni is hónapokba telhet.
Amúgy kényelmes, jó autó, szeretni való, az alkatrészárak az ilyen nagyméretű autókhoz viszonyítva emberi árakon vannak. Mivel sok van az autókból, alkatrészt is könnyen, olcsón lehet hozzá kapni, jó minőségű utángyártottat is.
Azt tudd, hogy minél több az elektronika, annál többet fogsz szívni vele. 2.950-ért szerintem 130 ezer kilométerest biztosan nem fogsz kapni, legalábbis nem visszatekert órásat. Viszonyítási alapul nézz körbe külföldön, mennyibe kerülnek, arra tedd rá a hazai regisztrációs adót (nagyon kemény összeg!) és rájössz, miről beszélek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!