Lehet egy autónál állítani, hogy mekkora fordulaton kezdjen el működni a turbó?
A turbó nem tud "bekapcsolni". A turbinaoldalt folyamatosan fújja a kipufogógáz, aztán van egy motorfordulat, ami fölött már annyira pörög, hogy a kompresszoroldal képes értékelhető nyomást előállítani.
Ha nem tetszik, hogy csak 2000-es fordulat körül kel életre a turbó, akkor cseréld ki egy kisebb tehetetlenségű darabra. Azt már alacsonyabb fordulaton is meg tudja pörgetni a kevesebb kipufogógáz, aztán majd tölt. De fent hamar elfogy az ereje, nem tudja elég levegővel ellátni a motort nagy fordulaton.
Egyszerűen hiába tekergetsz bármit, ha nincs elég energiája a kipufogógáznak, nem fog működni a turbó. Vagy kisebb tehetetlenségű feltöltő kell, vagy valamiféle változó geometria (akár lapátkoszorús megoldás, akár kettős megfúvás), ami mellett alacsonyabb fordulaton is el lehet érni némi töltőnyomást. Egyik sem az a kifejezetten faék egyszerűségű megoldás, amit otthon is be lehet szerelni.
Hát gondolom nem vmi ultramodern motorblokkról lehet szó, mert manapság már nagyon odafigyelnek erre, egyébként ezt hívják turbólyuknak.
Amúgy ha nem titok, milyen autó/motor ez? Érdekelne, mert azért általában úgy szokták tervezni, hogy a turbónyomás felépülése előtt is legyen annyi ereje, hogy normálisan lehessen közlekedni vele. Nem lehet, hogy csak az elvárásaid túl nagyok? :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!