Mit kell tennem az autómmal, ha 6-7 hónapra nem fogom használni és garázsban szeretném tárolni ebben az időben?
Leginkább műszakilag értettem a kérdést; kivegyem-e az akksit vagy ne, meg hasonlók.
Eladni nem akarom.
Ahogy az előttem író mondja.
Akksi ki, én a kereket nem vettem le, de bakra tettem, úgy, hogy a kerék mér érte a talajt, így a kerék ,csak a saját súlyát tartja, és a felfüggesztés sem nyúlik ki. Én még leengedtem az ablakmosót, de más folyadékot NE távolíts el. Ha újra beindítod, az első pár km után szerviz, vagy otthon hűtőfolyadékot cseréld le, mert nem biztos, hogy újra olyan minőségű lesz, mintha folyamatosan keringett volna. Ennyi.
Nem árt előtte lemosni és alaposan megszárítani az autót. Ne maradjon sár az autó alján, rejtett zugokban, mert az abban a 6-7 hónapban dolgozni fog, rozsdálnak tőle a lemezek. Viszont a "leveretem sterimóval, oszt' beállok a garázsba" hozzáállás sem szerencsés, mert az a víz is megáll ám mindenütt, amit a mosó juttat be. Vagyis legyen lehetősége megszáradni az autónak szépen, utána ha van festékleverődés, esetleg az alváz- és üregvédelem (ha van) hiányos, javítsd ki.
Az akkut érdemes kivenni és valami állandó hőmérsékletű helyre tenni. Modern, központi sínes elektronikával megáldott autókon nem biztos, hogy ez jó módszer, utána tele lesz a hibatároló mindenféle hibakódokkal.
Ne a kerekein álljon az autó, mert kitörnek a gumik. Érdemes felbakolni az emelési pontoknál. A téglarakás és hasonló házi barkács módszerek nem jók, rendes acélbak vagy keményfa tuskó kell alá. Lehetőleg úgy, hogy síkban álljon a karosszéria, ne csavarodjon.
A garázs legyen száraz és hűvös. A meleg nem tesz jót a karosszériának, mert az itt-ott megmaradó víz párolog, illetve a korróziós folyamat is felgyorsul.
Ellenőrizni kell az összes folyadékszintet, minden legyen megfelelő. Hiába nem fogod használni, ha valahol alacsonyabb a szint a nívónál, ott korrózió indulhat be. Az öreg, felvizesedett fékfolyadékot le kell cserélni még leállítás előtt, mert úgy összerohadhat minden fékalkatrész, hogy csak csodálkozol majd, mi történt. A kéziféket ne húzd be, ne feszüljön a kötél, mert kinyúlik. Rosszabb esetben behúzott állapotban rohad össze a kötél, illetve a fékpofa, aztán nem tudsz majd elindulni. A használt, bebarnult, vízköves fagyállót sem árt lecserélni, mert ha sokáig nem használod az autót, leülepedik belőle a kosz. Ugyanez igaz a motorolajra is, ha nagyon precíz szeretnél lenni, lecserélheted.
Le kell dugózni a kipufogónyílást (lehetőleg úgy, hogy majd ki tudd venni a dugót) és a szívónyílást, már ha sikerül megtalálni (újabban jól el tudják dugni). Rongy vagy papír jó hozzá. Régen ajánlották azt is, hogy a gyertyanyíláson át tölteni kell némi olajat a hengerekbe és át kell forgatni a motort. Ez nem rossz ötlet, kisebb eséllyel alakul ki vakrozsda a hengerfalon, de a mai, katalizátoros autók már nem biztos, hogy örülnek neki (a turbósok meg főleg nem kedvelnék az első pár ütemben a turbinarészbe jutó motorolajat).
Ha nagyon akarod, még le is lehet takarni az autót. Jól szellőző takarófólia esetén, ha száraz volt a jármű, nem fog berohadni, de kevesebb por rakódik le rá. Ezt már rád bízom. Szintén ízlés dolga, hogy van-e kedved megolajozni pár helyen a forgó-mozgó alkatrészeket (kuplungbowden, ha van, ablakemelők kötélzete, zárak, ajtó- és motortértető-nyitó bowdenek). Ártani nem fogsz vele az autónak, csak elég macerás tud lenni némelyik művelet.
Ha pedig mindezekkel megvagy, el lehet fáradni az okmányirodába és ideiglenesen kivonatni a gépjárművet a forgalomból. Lehet, hogy tudsz vele spórolni.
Amikor 6-7 hónap után újra használni kezded akkor egy olajcserét mindenképp csinálj meg az autón!!
Az akksit pedig kösd le az állás idejére.
Az, hogy a garázsban megjáratja nem rossz ötlet de szerintem havonta elég 1x.
A motor/fék/futómű szempontjából az lenne a legjobb ha minimum 20-25Km-t menne vele valaki havonta.
Ha a garázsban járatod egy két percet az a legrosszabb neki.
Üzemi hőmérsékletig illik felmelegíteni. (Ezalatt azt értem, hogy az olaj is felmelegedik nem csak a víz. Ha a mutató negyed, fél körül jár akkor kezd el melegedni az olaj.)
De nem lesz semmi baj vele ha nem járatod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!