Van egy romet pony-m és beleraktunk egy simson star blokkot és mivel nem volt kipufogója ezért csináltunk egyet rá, ma délelőtt meg át tettem a rendes simson kipufogót és sokkal jobban ment (? )
hogyan lehetséges ez ami kipufogót csináltunk rá abba nem túl nagy a folytás és a hangja is nagyobb de közel sem megy úgy mint a rendes kipufogóval, ami kipufogót csináltunk rá az csak olyan 15cm hosszúságó csőböl van arra rá van heggesztve egy simson köcsök és a kipufógó vége levan szűkítve
szerintetek miért megy jobban egy sokkal nagyobb fojtásos kipufogóval?
Tudod, ez azért lehet, mert a gyári mérnökök nem teljesen hülyék. Lehet, hogy jobban értenek az áramlástanhoz, mint ti, akik nagyon jól tudjátok ám, hogy "ki kell venni a folytást, mer' attul meg a szimszon, mint az állat".
A kétütemű motor esetén a vezérlés nem olyan szép, szabályos, mint a négyüteműeknél. A négyüteműnél vagy nyit a szelep, vagy zár, a kétüteműnél meg a hengerfal rései mellett az áramlási viszonyok is beleszólnak a vezérlésbe. Munkaütem végén, mikor elkezdi kipréselni a kipufogógázt a motor, a túlságosan kis ellenállású, avagy fojtatlan kipufogón nagyon gyorsan kimegy az összes gáz. Csak az a baj, hogy ilyenkor még tart az égés, tehát a benzinből felszabaduló energia egy része nem a dugattyút taszajtja lejjebb, hanem fűti a kipufogót és a környezetet. Illetve a jó alaposan felgyorsuló kipufogógáz nyomában a beszívott keverék egy része is dolgavégezetlenül megy ki a kipufogón, aztán nem hajtja a motort.
A gyári kipufogó viszont úgy van méretezve, hogy pont akkorra engedje ki a kipufogógázt, mire a keverék "kidolgozta" magát és ne menjen ki a nyomában túl sok friss keverék.
"ki kell venni a folytást, mer' attul meg a szimszon, mint az állat".
Hát, ez...BESZARÀS! áááhhh, rég röhögtem ekkorát!
és milyen folytást tegyek bele?
vagy hova?
ha teszek kipufogóvégre egy darab vékony póló szerűséget akkor már jobb lesz?
vagy mit gondoltok?
Ha a kipufogóvégre teszel egy vékony pólószerű anyagot, sokkal jobb lesz. Kiszakad, aztán majd libeg a kipufogó mögött, így jobban lehet látni, merre mész.
Két megoldás kínálkozik a helyzet kezelésére. Vagy el kell érnetek a gyári kipufogó paramétereit, vagy hozzá kell hangolnotok a motort az új kipufogóhoz.
Az elsőnek nagyon egyszerű a megoldása: hagyd fenn a gyári kipufogót. Annál jobb közelítést nem tudsz elérni. Ugyanis pontosan be kell lőnöd az új kipufogóval a gyári áramlási ellenállását és ellennyomását is. Vagyis akkor lesz jó, ha ugyanolyan veszteségek árán lehet kipréselni rajta a kipufogógázt és a lamellák, furatok ugyanúgy verik vissza a nyomáshullámokat. Ehhez a textil, mint anyag nem jó, lehetőleg vaslemezt kell belehegeszteni, mert az nem ég ki. Ha nagyon ragaszkodsz a mostani kipufogóhoz, akkor meg lehet próbálni, hogy a végére hegesztesz egy lemezt, amivel lezárod, aztán fúrsz a közepébe egy lyukat. Ne legyen túl nagy a lyuk, mondjuk 5-ös vagy 6-os. Beindítod a motort, próbálgatod, hogyan működik és ha sok a fojtás, akkor felfúrod a lyukat, esetleg készítesz mellé egy másik furatot. Ez eléggé barkács megoldás, de el lehet érni vele, amit szeretnél. Tökéletes eredményre viszont ne számíts, mert ez nem úgy fogja visszaverni a motor nyomáshullámait, mint a gyári kipufogó, tehát nem segíti olyan jól a töltéscserét (bár a gyári sem egy áramlástani mestermű, de azért ennél igényesebb megoldás).
A másik módszer az, hogy az új kipufogóhoz hangolod a motort. Ehhez jól jön, ha kisebb a szívóoldal ellenállása (nagyobb, nyitott légszűrő, esetleg nagyobb torokátmérőjű karburátor), illetve jobb a töltéscsere a blokkon belül (polírozott, bővített csatornák). Ekkor ugyanis nem lesz baj, hogy több kipufogógáz tud kiáramlani a motorból, mert pontosan így fog beállni a megfelelő egyensúly.
Ha a leírtakat megcsinálod, akkor a szimszonod repeszt majd, mint fénykorában!!!
(Ez a pólós dolog azért ütött megint eléggé... :D )
van a padláson egy pannónia kipufogó,azzal hogyan müködhetne?
teljes komplett kettő is van
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!