Van egy romet pony-m és beleraktunk egy simson star blokkot és mivel nem volt kipufogója ezért csináltunk egyet rá, ma délelőtt meg át tettem a rendes simson kipufogót és sokkal jobban ment (? )
hogyan lehetséges ez ami kipufogót csináltunk rá abba nem túl nagy a folytás és a hangja is nagyobb de közel sem megy úgy mint a rendes kipufogóval, ami kipufogót csináltunk rá az csak olyan 15cm hosszúságó csőböl van arra rá van heggesztve egy simson köcsök és a kipufógó vége levan szűkítve
szerintetek miért megy jobban egy sokkal nagyobb fojtásos kipufogóval?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Tudod, ez azért lehet, mert a gyári mérnökök nem teljesen hülyék. Lehet, hogy jobban értenek az áramlástanhoz, mint ti, akik nagyon jól tudjátok ám, hogy "ki kell venni a folytást, mer' attul meg a szimszon, mint az állat".
A kétütemű motor esetén a vezérlés nem olyan szép, szabályos, mint a négyüteműeknél. A négyüteműnél vagy nyit a szelep, vagy zár, a kétüteműnél meg a hengerfal rései mellett az áramlási viszonyok is beleszólnak a vezérlésbe. Munkaütem végén, mikor elkezdi kipréselni a kipufogógázt a motor, a túlságosan kis ellenállású, avagy fojtatlan kipufogón nagyon gyorsan kimegy az összes gáz. Csak az a baj, hogy ilyenkor még tart az égés, tehát a benzinből felszabaduló energia egy része nem a dugattyút taszajtja lejjebb, hanem fűti a kipufogót és a környezetet. Illetve a jó alaposan felgyorsuló kipufogógáz nyomában a beszívott keverék egy része is dolgavégezetlenül megy ki a kipufogón, aztán nem hajtja a motort.
A gyári kipufogó viszont úgy van méretezve, hogy pont akkorra engedje ki a kipufogógázt, mire a keverék "kidolgozta" magát és ne menjen ki a nyomában túl sok friss keverék.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"ki kell venni a folytást, mer' attul meg a szimszon, mint az állat".
Hát, ez...BESZARÀS! áááhhh, rég röhögtem ekkorát!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
és milyen folytást tegyek bele?
vagy hova?
ha teszek kipufogóvégre egy darab vékony póló szerűséget akkor már jobb lesz?
vagy mit gondoltok?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Ha a kipufogóvégre teszel egy vékony pólószerű anyagot, sokkal jobb lesz. Kiszakad, aztán majd libeg a kipufogó mögött, így jobban lehet látni, merre mész.
Két megoldás kínálkozik a helyzet kezelésére. Vagy el kell érnetek a gyári kipufogó paramétereit, vagy hozzá kell hangolnotok a motort az új kipufogóhoz.
Az elsőnek nagyon egyszerű a megoldása: hagyd fenn a gyári kipufogót. Annál jobb közelítést nem tudsz elérni. Ugyanis pontosan be kell lőnöd az új kipufogóval a gyári áramlási ellenállását és ellennyomását is. Vagyis akkor lesz jó, ha ugyanolyan veszteségek árán lehet kipréselni rajta a kipufogógázt és a lamellák, furatok ugyanúgy verik vissza a nyomáshullámokat. Ehhez a textil, mint anyag nem jó, lehetőleg vaslemezt kell belehegeszteni, mert az nem ég ki. Ha nagyon ragaszkodsz a mostani kipufogóhoz, akkor meg lehet próbálni, hogy a végére hegesztesz egy lemezt, amivel lezárod, aztán fúrsz a közepébe egy lyukat. Ne legyen túl nagy a lyuk, mondjuk 5-ös vagy 6-os. Beindítod a motort, próbálgatod, hogyan működik és ha sok a fojtás, akkor felfúrod a lyukat, esetleg készítesz mellé egy másik furatot. Ez eléggé barkács megoldás, de el lehet érni vele, amit szeretnél. Tökéletes eredményre viszont ne számíts, mert ez nem úgy fogja visszaverni a motor nyomáshullámait, mint a gyári kipufogó, tehát nem segíti olyan jól a töltéscserét (bár a gyári sem egy áramlástani mestermű, de azért ennél igényesebb megoldás).
A másik módszer az, hogy az új kipufogóhoz hangolod a motort. Ehhez jól jön, ha kisebb a szívóoldal ellenállása (nagyobb, nyitott légszűrő, esetleg nagyobb torokátmérőjű karburátor), illetve jobb a töltéscsere a blokkon belül (polírozott, bővített csatornák). Ekkor ugyanis nem lesz baj, hogy több kipufogógáz tud kiáramlani a motorból, mert pontosan így fog beállni a megfelelő egyensúly.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha a leírtakat megcsinálod, akkor a szimszonod repeszt majd, mint fénykorában!!!
(Ez a pólós dolog azért ütött megint eléggé... :D )
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
van a padláson egy pannónia kipufogó,azzal hogyan müködhetne?
teljes komplett kettő is van
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!