Miért van az hogy a VW-csoport /Audi, Skoda, VW stb/ szárnyal, addig a többi autógyártó multi pl. GM a csőd szélén áll?
Azért a GM sem áll olyan rosszul: a tavalyi évben 7,6 milliárd dollárnyi profitot hozott össze. Ez nem azt jelenti, hogy a csőd szélén állnának.
Sőt, az sem egészen igaz, hogy a többi autóipari konszern a csőd szélén állna. Egyszerűen csak egy Audiról szóló cikkre bukkantál rá, de ennyi erővel szólhatna írás a PSA-ról, a Toyotáról vagy más cégcsoportokról is.
Az viszont tény, hogy a gazdasági válság a GM-et jobban kikezdte, mint a vetélytársait. Ennek oka a túlságosan szerteágazó típuspaletta volt. Külön készültek autók Európának és Ázsiának, illetve külön típusok voltak Észak-Amerikában. Ez azt jelentette, hogy ha egy típus valahol elkezdett botladozni, az rögtön veszteségessé vált. Ezzel szemben a VW-csoport arra törekedett, hogy az európai és észak-amerikai típuspalettája ugyanazon alapokra épüljön (például VW NMS/Passat). Így elég volt egy padlólemezt és motorcsaládot fejleszteni, azt bárhol el lehetett adni különböző köntösben. Így a profit nagy részét hozó unalmas tömegmodellek kevesebb ráfordítással több hasznot hoztak és biztos hátteret jelentettek, volt pénz a különleges, több kockázatot rejtő projektekre (VW Phaeton, Lamborghini, Bentley). Ezzel szemben a GM szét volt szabdalva, az európai Opelek más alapokra épültek, mint a tengerentúli Buickok és egy harmadik típuspaletta szolgált Ausztráliában Holdenként. Három külön fejlesztési költség, ráadásul ha egy piacon becsődöl az autó, akkor rögtön bukás van. Csak nemrég, az új Opel Astrával és Insigniával kezdtek értelmes mértékű átjárhatóságot biztosítani az egyes piacok között.
Mivel elég sokan német autó fetisiszták és ez lekorlátozódik a VW csoportra , BMW-re és Mercire.És nem a semmiért megy olyan jól a szekerük.Fényévekkel jobb minden tekintetben mind mondjuk egy Suzuki vagy egy Kia.
A GM-nek a legfőbb piaca az USA és ott ugyebár nem vesznek állandóan új autót , nagyon gyakoriak a 40-45 éves autók az utakon.
"VW csoportra , BMW-re és Mercire.És nem a semmiért megy olyan jól a szekerük.Fényévekkel jobb minden tekintetben mind mondjuk egy Suzuki vagy egy Kia. "
Na, ezen a mondaton jót mosolyogtam!
suzuki= papír autó...
Azért 100nál egy fától egy 3as BMW sem véd meg. A törésteszten minden autót ugyanolyan körülményke között vizsgálnak >> az ezekkel megegyező törésű autók ugyanúgy nem fognak kilóötvennél megvédeni, mint ezek.
Nyilván nem tesztelnek ennél nagyobb sebességgel, mert nincs értelme. Fék nélküli 100km/h frontálisnál ( azonos méretű autó ellen) nem sok esélyed van, még komolyabb kocsikban sem.
Fáj leírni, hogy az új kiasatók ( köztük az új suzukik is ) ésszerű körülmények között biztonságosnak mondhatók ?
" Biztos, hogy olyan papír az?
http://www.youtube.com/watch?v=enpoH1HCidE
http://www.youtube.com/watch?v=EyJp3a26ckE
http://www.youtube.com/watch?v=itHjjWJegpM
http://www.youtube.com/watch?v=4l-AMAdzids
:)"
Igen, biztos!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!