Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az hogy a VW-csoport...

Miért van az hogy a VW-csoport /Audi, Skoda, VW stb/ szárnyal, addig a többi autógyártó multi pl. GM a csőd szélén áll?

Figyelt kérdés
[link]

2012. márc. 7. 08:35
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Azért a GM sem áll olyan rosszul: a tavalyi évben 7,6 milliárd dollárnyi profitot hozott össze. Ez nem azt jelenti, hogy a csőd szélén állnának.

Sőt, az sem egészen igaz, hogy a többi autóipari konszern a csőd szélén állna. Egyszerűen csak egy Audiról szóló cikkre bukkantál rá, de ennyi erővel szólhatna írás a PSA-ról, a Toyotáról vagy más cégcsoportokról is.

Az viszont tény, hogy a gazdasági válság a GM-et jobban kikezdte, mint a vetélytársait. Ennek oka a túlságosan szerteágazó típuspaletta volt. Külön készültek autók Európának és Ázsiának, illetve külön típusok voltak Észak-Amerikában. Ez azt jelentette, hogy ha egy típus valahol elkezdett botladozni, az rögtön veszteségessé vált. Ezzel szemben a VW-csoport arra törekedett, hogy az európai és észak-amerikai típuspalettája ugyanazon alapokra épüljön (például VW NMS/Passat). Így elég volt egy padlólemezt és motorcsaládot fejleszteni, azt bárhol el lehetett adni különböző köntösben. Így a profit nagy részét hozó unalmas tömegmodellek kevesebb ráfordítással több hasznot hoztak és biztos hátteret jelentettek, volt pénz a különleges, több kockázatot rejtő projektekre (VW Phaeton, Lamborghini, Bentley). Ezzel szemben a GM szét volt szabdalva, az európai Opelek más alapokra épültek, mint a tengerentúli Buickok és egy harmadik típuspaletta szolgált Ausztráliában Holdenként. Három külön fejlesztési költség, ráadásul ha egy piacon becsődöl az autó, akkor rögtön bukás van. Csak nemrég, az új Opel Astrával és Insigniával kezdtek értelmes mértékű átjárhatóságot biztosítani az egyes piacok között.

2012. márc. 7. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
A gm sem áll bevétel szempontjából rosszul. Igaz, voltak problémák pl: a saab körül.
2012. márc. 7. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Mivel elég sokan német autó fetisiszták és ez lekorlátozódik a VW csoportra , BMW-re és Mercire.És nem a semmiért megy olyan jól a szekerük.Fényévekkel jobb minden tekintetben mind mondjuk egy Suzuki vagy egy Kia.


A GM-nek a legfőbb piaca az USA és ott ugyebár nem vesznek állandóan új autót , nagyon gyakoriak a 40-45 éves autók az utakon.

2012. márc. 7. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
A GM-nek a legfőbb piaca az USA? Ezzel azért vitatkoznék. Az Opelt vagy a Chevrolet -et /már hogy az átkeresztelt Daewoo-t/ kifejezetten európai és ázsiai piacra szánják.
2012. márc. 7. 10:36
 5/11 anonim ***** válasza:

"VW csoportra , BMW-re és Mercire.És nem a semmiért megy olyan jól a szekerük.Fényévekkel jobb minden tekintetben mind mondjuk egy Suzuki vagy egy Kia. "


Na, ezen a mondaton jót mosolyogtam!


suzuki= papír autó...

[link]

2012. márc. 7. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
2012. márc. 7. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Most teszteld le igazi környezetben, néhány megtermett fával az út szélén 90-100 km/h sebességgel. Esetleg frontális ütközést úgy, hogy a szembe jövő autó is 90-el jön. Az a baj, hogy ezek a tesztel elég gyérek, nem bizonyítanak semmit. Maximum 60 km/h-val tesztelik, holott a komoly balesetek e fölött kezdődnek. Egy álló elnyelő anyagnak zúgatnak neki 60-al egy suzuki csodát. A valóságban az 90 és szemből is ugyanennyi vagy inkább több, mert ugye sokszor előzés miatt történik, azt meg 90 fölött hajtják végre. Tehát jön szemből mondjuk 110-el az előző és te meg mész szabályosan 90-el. Így már nem is olyan sok a 60 km/h a 200-hoz képest, nemde?:)
2012. márc. 7. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Azért 100nál egy fától egy 3as BMW sem véd meg. A törésteszten minden autót ugyanolyan körülményke között vizsgálnak >> az ezekkel megegyező törésű autók ugyanúgy nem fognak kilóötvennél megvédeni, mint ezek.

Nyilván nem tesztelnek ennél nagyobb sebességgel, mert nincs értelme. Fék nélküli 100km/h frontálisnál ( azonos méretű autó ellen) nem sok esélyed van, még komolyabb kocsikban sem.

Fáj leírni, hogy az új kiasatók ( köztük az új suzukik is ) ésszerű körülmények között biztonságosnak mondhatók ?

2012. márc. 7. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Talán azért, meg a VAG csoport autóit németországban gyártják, a németek pedig elég egyértelműen az Eu eltartói így nyilván van némi diktátori befolyásoltságuk cég- és pártautó viszonylatban ami nem csak nagy darabszámú eladást jelent, de remek reklámot is a köznép felé.Ergo sok skoda és vw fogy, cégeknek, meg magánszemélyeknek egyaránt.
2012. márc. 13. 04:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
2012. márc. 13. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!