Megéri rendbe hozatni és forgalomba vissza állítani egy kedvenc 31 éves 120-as Skodát?
Jó kérdés, gyakorló veteránosként sem egyszerű rá válaszolni...
Attól függ, mire gondolsz az alatt, hogy "megéri". Ha anyagilag kérded, a válaszom egyértelmű nem. A veteránozás nem arról szól, hogy hú, de jól meggazdagodunk belőle - legalábbis egy 31 éves Skoda 120L rendbehozatását nézve. Ahhoz, hogy anyagilag legalább megérje (profitról még szó sincs, csak legalább nem buksz sokat az időd mellett), drágább, ritkább autót kell felújítanod, ráadásul jó, ha nem a sajátod, hanem csak a felújítást vállalod jó pénzért. Az egykori KGST-típusok ára ugyanis erősen nyomott, ezért az autó a felújításba ölt összeg töredékét fogja érni, ha belekezdesz.
Ha viszont érzelmi oldalról közelíted meg, akkor nagyon is megéri. Biztos nem véletlenül kedvenc, fűznek hozzá emlékek... Azokért megéri. De ha nincs személyes kötődésed az autóhoz, csak kellene valami régi Skoda, akkor érdemes felméretni, mennyibe kerülne a rendbehozása és a forgalomba helyezése, aztán megnézni, hogy annyi pénzért nem kapsz-e ugyanolyan vagy jobb állapotú másik 120L-et. Ugyanis a fentebb említett nyomott árak miatt ez is előfordulhat...
Szia
Háát te tudod hogy megéri e vele foglalkozni, és mivel nekem is skoda 120l-em volt eszembe jutott pár mókás sztori a kocsiról...:-)
Szóval...
Tudod mit jelent az L betű? Neeem? Huh...azt jelenti luxus! És ez nem vicc! Van ugye a 105 S, annál az S betű szuper-t jelent, a 120l-nél meg luxust...:-)
Királyság nem?
Apámnak 105 S volt, neki nem lehetett az első üléseket dönteni (?) Mindenki egy üléspozícióban ült benne!!!...:-))))
Jaa és nem lehetett lehúzni a hátsó ablakokat!!!!!
Na ez a kemény nem? Hátul ne akarjál már levegőzni! A 120l-ben pedig mindez nem volt probléma! Na ezért a luxus elnevezés!
Jaa és kötelező tuningelem a házilag beépített hűtőventillátor kapcsoló amit kézzel tudsz kapcsolni, kánikulában araszoláskor be tudod kapcsolni a ventit mielőtt a hűtővized felforr.
Törésteszt???
Ajjaj...Az nem tetszett...Tudod hogy oldalra nyílik elöl a csomagtér fedele. Nos a törésteszten az bejött a szélvédőn keresztül, és levágta a próbababák fejét...:-)
Az enyémet szerencsére soha...:-)
Ezzel nem elvenni akarom a kedved a skodától, mert én is szerettem, csak gondoltam megosztok veled 1-2 infót. Még mindíg jobban jársz a skodával mintha régi swiftet vagy valami ahhoz hasonló kis lélekvesztőt vennél. A skodriba azért van anyag, és bontóstól hallottam hogy a futóművét még a bontóban sem bírták szétverni...:-)
Jaa és a fent említett hiányosságokat azért Apám megoldotta mert a bontóbol szerzett 120-asból ablaktekerőt és beépítette magának hátra, hogy neki is legyen mit tekergetnie...
Olajcsere...
Hát utólag haragszom magamra mert a nyolc év alatt amíg a skodrit használtam soha sem cseréltem szegényben olajat...így utólag belegondolva durván hangzik. Szóval annyira ette az olajat, hogy a sok utántöltés miatt szinte mindíg friss volt benne, csak hát az olajteknő alján azért bizti összegyűlt pár tonna szennyeződés. Háát szegény így is bírta. Ez is azt jelenti hogy strapabíró jószág...:-)
Na sok sikert a masinához!
Üdv.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!