Ha egy akkumulátor 1 óra töltés után már kicsit pezseg az mit jelent?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
köszönöm lockstock!
Ellenőriztetem valahol elősször az indításnál való feszültségcsökkenést. Különben mikor jó az akkumulátor, ha indításnál hány volt alá nem esik?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az akkumulátor rossz:
Amennyiben az akkumulátort töltőre téve a töltő visszajelzője azt mutatja, hogy az akku nem veszi a töltést.
Ha az akkumulátor cellái a 24 órás töltés során 12 óra elteltével nem pezsegnek. (Ha egy cella nem pezseg, akkor zárlatos az akku; Az akku akkor van feltöltve, ha az összes cella pezseg és az akku tetejére kiült a gyöngysav. Zártrendszerű akku esetében a sav állapota nem ellenőrizhető).
Ha az akkumulátor nem indít, de meg van benne a 12V feszültség akkor az akku csak le van merülve. (Ha csak 10V van benne az akku zárlatos.)
Ha az akkumulátort 4 - 5 hónapon keresztül áram nélkül, lemerült állapotban tartják, akkor az akku nagy valószínűséggel tönkremegy. A kálciumos akkuk jobban tartják az áramot használaton kívül.)
A használaton kívüli akkumulátort maximum 3 havonta fel kell tölteni árammal, mert különben leszulfátosodik, zárlatos lesz, és tönkre megy.
Dugós akkuknál maximum 3 havonta ellenőrizni kell a savszintet, és ha látszanak a cellák (lemezek) desztillált vízzel pótolni kell a hiányt. (Ha a savszint akkora, hogy ellepi a cellákat, ne öntsön utána folyadékot, mert a generátor működés közben kinyomja a savat a túlfolyókon és szétmarja az alkatrészeket az akku körül.)
Csak úgy szabad árammal tölteni az akkut, ha az akku tetején a dugókat kitekeri, így biztosítva a kellő szellőzést.
Zártrendszerű, gondozásmentes akku töltésénél ne próbálja leszedni a dugókat, mert sok esetben nem lehet.
Ha nem tudja biztosan, hogy zártrendszerű e az akkuja, akkor kérje ki szakember véleményét.
Infóvonal: 06/70-385-3570.
Sokszor nem az Amperóra (Ah) határozza meg az akkumulátor teljesítményét, hanem az indítóáram mértéke. Európában az EN mértékegységet használják. Érdemes erre figyelni, mert előfordulhat, hogy egy kálciumos zártrendszerű, gondozásmentes 44Ah-ás akku kapacitása nagyobb, mint egy 55Ah-ás, hagyományos dugós akkumulátoré.
Forrás: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!