Lehet baja attól a lada nivának ha terepen végig lezárt difivel megyek?
Első válaszoló: Te nem tudod, inkább maradj csöndben...
Attól függ milyen terep volt, mert ha köves kemény akkor az nem túl jó, de ha hó/sár akkor nem gond.
Nem is tudtam, hogy a Niva így van megoldva( Azt hittem, hogy folyamatos összkerékhajtást is lehet kapcsolni..)
Ha jól tudom a Lada Nivába nincs rendes difizár, csupán az osztóművet(első, hátsó tengely között) zárhatod le aminek hatására az első és hátsó tengelyt azonos sebességgel forgatja a motor.Elméletileg nem lenne szabad semmiféle károsodásnak lennie.
Ha tényleg lezárt difivel mennél, nem nagyon tudnál kanyarodni de, olyan nincs a Nivába ne aggódj.
Eredetileg a Niva középső osztóműve (ami amúgy nevezhető középső differenciálműnek is, ha úgy jobban tetszik) zárható, az első és hátsó differenciálművek nyitottak. Vizes, sáros, havas terepen, ahol tudnak csúszkálni a kerekek, nyugodtan lehet használni a középső osztómű zárját, vagyis ha ott tették kapcsolhatóvá az összkerékhajtást, akkor nem ártott meg neki.
Ha viszont tapadnak a kerekek (és ehhez egy jó keményre fagyott erdei út is elég, hiába "terep"), akkor nem fog örülni az autó annak, hogy az első és hátsó tengely azonos fordulatszámmal hajt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!