Ezek a kamionok mitől kapdossák fol ennyire az orrukat? és miert csak a fel orrát? Hogykaptak ezek környezetvédelmi engedelyt, zoldkártyát?
Azért emelik az elejüket, mert emelkedőn megy és elég nagy súlyt akasztanak rá ,a paraszt meg nyomja neki, és mivel a vontató könnyebb , elfordul a hajtott tengely körül ( ameddig a nyereglap engedi).
Ez is megemeli az elején:
http://www.youtube.com/watch?v=Ri_jmFaSbw4
csak emelkedő kell, nehéz vontatmány és power.
Ha egy sima motort kicsit sufniba megbütykölsz, már annak is van akkora károsanyag-kibocsájtása, hogy bukná méréskor a zöldkártyát. Ezek kormolnak rendesen >> az adagoló nagyobbra van cserélve, dől bele a gázolaj, de a turbó nem bír eleget tölteni hozzá ( lehet, hogy a látvány miatt is van a kelleténél több gázolaj adva a motornak).
Utóbbohoz némi javítás, mert nagyon pontatlan.
1. emelkedő nem kell, csak visszatartó erő, ez lehet rakomány is, vagy éppen egy kötél amivel kikötöd egy mamutfenyőhöz.
2. Azért emeli az elejét ( egyszerű fizika ) mert a hajtott kerék fölött van a teher megakasztva, és a talaj, és a bekötés közti távolság mint erőkar felfelé húzza a kamion elejét. Ha ez az erő elég nagy, a kamion eleje megemelkedik. Ugyanez a jelenség a motoroknál az egykerekezés, vagy drag-ban az elemelés, stb.
3.Hidd el elég nagy turbo is van bennük. Azért füstölnek ilyen veszettül, mert sok anyagot kap. Ha annyit kapna, hogy nem tudja elégetni akkor fehéren füstölne. Így viszont csak kormol mint az álat. egyszerűen nem érdekes a környezetvédelem, csak a teljestítmény. Még egy sima kicsit tuningolt diesl is kormol, de a gyári is, ha nagyon tolod neki ( kivéve részecskeszűrő, de az meg fojtja ).
Ja !
Ez lemaradt.
Azért emel féloldalasan, mert sosem lesz pontosan azonos a két hátsó keréken lévő terhelés ( út egyenetlenség, útdőlés, differenciálmű ) és ez az erő csavarja az elejét.
Érdemi válasz még nem érkezett, tehát:
1. azért emelkedik meg az elejük mert több mint 60 tonnát gyorsítanak padlógázzal egy emelkedőn felfele.
2. azért emelkednek féloldalasan, mivel a motor a kamion elejében dolgozik, onnan kardántengely vezet hátra a hátsóhíd/hidakhoz. Namármost a nagy áttétel, nagy tapadás, nagy súly és nagy motor nyomaték miatt a motor járásával megegyező irányba csavarodik az egész kamion eleje (igen, így hajlik az alváz...) mert olyan bazi nehéz a felpót, és így visszahatva lefojtja a motor főtengelyét, amit ugyanakkor tonnaszám hajt a gázolaj és levegő égése. El lehet képzelni mekkora nyomatékok vannak ott hogy így megcsavarják a kamion alvázát...
Egy sokkal erősebb kimerevített alváznál nem lenne csavarodás és így felesleges erőpocsékolás sem, de az meg sokkal nehezebb lenne, tehát kérdéses az értelme :D
3. Ez egy kamiontalálkozó/verseny, itt nem nézik hogy mennyire füstöl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!