Ha egy veterán autóban kicserélem a motort, akkor a műszaki vizsgán nem veszítem el az OT-s rendszámot?
A műszaki vizsgán nem veszíted el az OT-s rendszámot (ami egyébként sem kötelező kellék, csak szabadon választott módon kérhető a minősítés mellé). Ott csak azt vizsgálják, hogy a jármű alkalmas-e a biztonságos közlekedésre. Ha a motor típusazonos és tudod igazolni, hogyan került bele (átépítési engedély, típusazonos motorcsere dokumentációja, másik blokk eredetének igazolása), illetve a beépítés módja olyan, hogy az a közlekedés biztonságát nem veszélyezteti, akkor átmegy az autó.
A muzeális minősítésért az MMB felel, ők vonhatják azt vissza, ekkor OT-rendszámra sem vagy többé jogosult. Az MMB a visszavonást kezdeményezheti úgy is, hogy tudomására jut az esemény és eljárást indít, illetve úgy, hogy a következő muzeális minősítő vizsgán (tulajdonosváltás vagy a minősítés időtartamának lejárta esetén) észreveszik és a jármű "nem megfelelt" minősítéssel elveszíti a muzeális státuszát. Ezt akkor kapja meg, ha olyan motort építesz bele, ami gyárilag nem lehetett benne. Vagyis olyat, ami az adott típus adott kivitelében nem volt (pl. a Mercedes W108 európai változatába belefaragod valamelyik tengerentúli V8-ast), vagy volt, de a gyártáskor nem szerepelt a kínálatban (1971-es gyártási évű Zsiguliban ott figyel a késői, 21011-hengerfejes, vákuumos elosztós, 2105-karburátoros 1200-as motor a '80-as évek derekáról).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!