Babetta 207-esbe rakhatok 80W90-es viszkozitású hajtóműolajat?
nem! túl sűrű!
hazavágod vele!
az enyém ettől padlótfogott!
Nyugodtan,sokan azt használnak bele.
Szedtem már szét blokkot,és kárt semmi esetre sem tud benne tenni,mert ken 3fogaskereket meg pár csapágyat.
És nagy igénybevétel sincs.Én mol hykomol 80W90-et szoktam.
Ha hígabbat teszel bele az se baj,teljesen mindegy.
utolso vagyok, itt egy kis olvasni való :)
(A hazai klimatikus viszonyok mellett, az átlagos, 4-5 évesnél idősebb motor számára egy 10W-40-es viszkozitású motorolaj optimális megoldásnak számít. Műszakilag jobb, de drágább megoldás ha a téli viszkozitás alacsonyabb (5W vagy 0W), ugyanis ezek télen jobb teljesítményt nyújtanak. Az üzemanyag-fogyasztásra jótékony hatással lehet a melegoldali viszkozitás csökkentése, azaz 40 helyett, 30, vagy ritka esetekben 20. Ahhoz, hogy 40-nél lejjebb menjünk az is kell, hogy ne legyen olajfogyasztás, mert ez a viszkozitás csökkentésével várhatóan nőni fog. Ha kifejezetten sportosan, azaz magas fordulatszámon vezetünk, akkor szétnézhetünk az 50-es vagy akár a 60-as tartományban is.
Óvakodjunk viszont a 15W-40-es és 20W-50-es viszkozitásoktól, mert ezek télen nem jelentenek optimális kenési megoldást. Bár a 15W-s olajok elvileg -15 fokig, a 20W-s olajok pedig -5 fokig használhatóak, a gyakorlatban bármilyen téli hőmérsékleten lassabban indul be a keringésük mint alacsonyabb viszkozitású társaiké, így a motor hosszabb ideig jár kenés nélkül.
A váltó- és differenciálmű olajok esetében 75W-80, 75W-90, 80W-90, stb. viszkozitásokkal találkozunk. Ezek valójában nem ennyivel sűrűbbek, mint a motorolajok, csak más skála szerint vannak számozva, a motorolajjal való összetévesztésük elkerülése végett. Itt mindig a gyártói előírás az irányadó, azaz ne akarjuk kitalálni, hogy melyik viszkozitás lesz megfelelő, hanem nézzünk utána a gépkönyvben vagy az interneten.
Éppen ezaz,hogy a 80W90-es nem annyival sűrűbb.
Namost télen az olaj pár fordulat alatt elér oda ahova kell,és eleve a jéghideg vasak sem fognak túlmelegedni amíg még nem tökéletes a kenés.Viszont engem zavar,hogy nyáron 3/4-ed gázon megyek vele 30-al 40fokos menetszélben.Ekkor a 10W40-es kb. víz hígságú meleg motornál.És én ettől véddeném inkább a gépemet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!