Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Babetta 207-esbe rakhatok...

Babetta 207-esbe rakhatok 80W90-es viszkozitású hajtóműolajat?

Figyelt kérdés
2012. jan. 24. 10:24
 1/7 anonim ***** válasza:

nem! túl sűrű!

hazavágod vele!

az enyém ettől padlótfogott!

2012. jan. 24. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
nehogy bele tedd! Az enyémbe 15w20-as van a hígabb fajta de mégsem a leghígabb és olyan csendes a hajtómű mintha aludna =D
2012. jan. 25. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 Pionyr válasza:

Nyugodtan,sokan azt használnak bele.

Szedtem már szét blokkot,és kárt semmi esetre sem tud benne tenni,mert ken 3fogaskereket meg pár csapágyat.

És nagy igénybevétel sincs.Én mol hykomol 80W90-et szoktam.

Ha hígabbat teszel bele az se baj,teljesen mindegy.

2012. jan. 25. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
igen ám csak itt sokan megfeledkeznek arról hogy minél sűrűbb az olaj annál nehezebben jut el olyan helyekre ahol fontos lenne a kenés.Méghozzá gondolok itt a csapágyakra a tűgörgőkre aminek fontos a kenés és a tűgörgőkhöz elég nehezen tud bejutni az olaj!!! A babszi megérzi hogy milyen olajjal van kenve . Igaz hogy minél sűrűbb az olaj annál több hőt tud elnyelni és annál nehezebben hűl ki viszont télen 2 hét állás után próbáld meg vele beindítani... Az enyémbe egyszer volt 20W40-es többet soha nem teszek bele 15-nél sűrűbb olajat... Gondolj bele az olajnak mindenhová el kell jutnia amit hűteni kell és ha nem hűé li minél előbb hogy újra elvonja a hőt az csak nagyobb kopást fog eredményezni
2012. jan. 25. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

utolso vagyok, itt egy kis olvasni való :)


(A hazai klimatikus viszonyok mellett, az átlagos, 4-5 évesnél idősebb motor számára egy 10W-40-es viszkozitású motorolaj optimális megoldásnak számít. Műszakilag jobb, de drágább megoldás ha a téli viszkozitás alacsonyabb (5W vagy 0W), ugyanis ezek télen jobb teljesítményt nyújtanak. Az üzemanyag-fogyasztásra jótékony hatással lehet a melegoldali viszkozitás csökkentése, azaz 40 helyett, 30, vagy ritka esetekben 20. Ahhoz, hogy 40-nél lejjebb menjünk az is kell, hogy ne legyen olajfogyasztás, mert ez a viszkozitás csökkentésével várhatóan nőni fog. Ha kifejezetten sportosan, azaz magas fordulatszámon vezetünk, akkor szétnézhetünk az 50-es vagy akár a 60-as tartományban is.

Óvakodjunk viszont a 15W-40-es és 20W-50-es viszkozitásoktól, mert ezek télen nem jelentenek optimális kenési megoldást. Bár a 15W-s olajok elvileg -15 fokig, a 20W-s olajok pedig -5 fokig használhatóak, a gyakorlatban bármilyen téli hőmérsékleten lassabban indul be a keringésük mint alacsonyabb viszkozitású társaiké, így a motor hosszabb ideig jár kenés nélkül.

A váltó- és differenciálmű olajok esetében 75W-80, 75W-90, 80W-90, stb. viszkozitásokkal találkozunk. Ezek valójában nem ennyivel sűrűbbek, mint a motorolajok, csak más skála szerint vannak számozva, a motorolajjal való összetévesztésük elkerülése végett. Itt mindig a gyártói előírás az irányadó, azaz ne akarjuk kitalálni, hogy melyik viszkozitás lesz megfelelő, hanem nézzünk utána a gépkönyvben vagy az interneten.

2012. jan. 25. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Pionyr válasza:

Éppen ezaz,hogy a 80W90-es nem annyival sűrűbb.

Namost télen az olaj pár fordulat alatt elér oda ahova kell,és eleve a jéghideg vasak sem fognak túlmelegedni amíg még nem tökéletes a kenés.Viszont engem zavar,hogy nyáron 3/4-ed gázon megyek vele 30-al 40fokos menetszélben.Ekkor a 10W40-es kb. víz hígságú meleg motornál.És én ettől véddeném inkább a gépemet.

2012. jan. 29. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:
a Hidraulika olaj jó bele ? mert bibcs más és azal használom :d
2012. szept. 8. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!