Féktárcsánál mi az a vastagság amit még lehet szabályozni? Érdemes vele foglalkozni vagy inkább új? Ha igen szabályozva mennyit bír?
Egy pár féktárcsa nem akkora nagy tétel szerintem, és simán kicseréltem, nem szabályoztattam.
Van olyna urban legend, hogy szabályozás után gyengül és deformálódhat, ami után ütni fog a kerék. Ez nem tudom mennyire igaz. Pontos határértéket csak típus és tárcsaméret után fogsz kapni.
Ez az érték minden típusnál más, a gyártó megadja, pontosan mennyi. Az egyszerű, tömör tárcsák jobban viselik a szabályozást, nincs velük annyi gond. A belső hűtésűekkel vigyázni kell, van, ahol a gyári minimum vastagságba már az első szabályzás sem fér bele. A motorok tárcsái pedig általában nagyon véknyak, ritka az, hogy engedjék a szabályozást.
Ha egyszerű, tömör tárcsáról van szó, akkor megfelelő technológia mellett (nem a pincében esztergáló "nem szakmája, de ezermester, ehhez is ért" Józsi bácsiról van szó) nincs különbség a gyári és a felszabályzott tárcsa mellett, a megadott minimális vastagságig elviseli a hőterhelést, nem vetemedik, nem válik nyúlóssá a fék. A belső hűtésű tárcsák már érzékenyebbek (mivel összetettebb darabok), de ha belefér a vastagságba a szabályzás, akkor azok is használhatóak utána.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!