Honnan lehet megtudni hogy hány voltos a gyujtásom?
Első válaszolónak:
Nagyfeszültséggel érdekesen működne a világítás...
A mágnesgyújtás meg mi? Mágnes mindegyikbe van. A kérdés hogy milyen rendszerben. Pl lendkerékmágneseshez nem kell aksi, de nem árt ha van(álló motornál helyzetjelző)
vagy lehet dinamós, na oda kell az aksi. Meg még van gondolom párféle. De mindegyikbe van mágnes.
A kérdezőnek pedig:
Ha volt benne aksi akkor megnézed hány voltos. Ha nem akkor kiszeded valamelyik izzót és megnézed hány voltos.
De ha már megvetted a cuccot és be is tudod szerelni akkor át is alakíthatod 12 voltosra. Bár ehhez a kábelek és kapcsolók kivételével kb mindent 12 voltosra kell cserélni.
A Simson gyújtása külön tekercsről megy, teljesen független a világítástól. A tank alatt van a gyújtótrafó, azon rajta van, hogy hány voltos (a 6V-os trafó simán elviseli a 12 voltot). Annó a Trabantokban is csak akksit, fesszabályzót, index relét, +izzókat cseréltünk a 12V-os átalakításnál a többi bírta)
Ha nem akkumulátoros a moci, akkor annyi a feladatod, hogy kicseréled az izzókat 12V-osra, a gyújtás meg megy tovább 6V-ról.
Ha 6V-os akksi és töltőtekercs van benne, akkor vagy mindent átalakítassz (akku, fesszabályzó, töltőtekercs), vagy veszel egy 6V-os világító tekercset!
"A mágnesgyújtás meg mi? Mágnes mindegyikbe van."
Olvasgass egy kicsit! Az "akkumulátoros gyújtásnál" az akku (állandó)-feszültségét szaggatja a megszakító a trafó részére.
A "mágnesgyújtásnál" a forgó mágnes által a "gyújtótekercsben" gerjesztett feszültséget szaggatja a megszakító. Ennek a feszültségnek a nagysága pedig nem állandó,-fordulatszámfüggő!
"tegnap 21:04"
Ne keverd össze a gyujtást a világítással! Külön tekercsekről, külön áramkörként működnek! A kettőnek csak annyi köze van egymáshoz, hogy közös alaplapon vannak, és mindkettőt a forgó mágnes gerjeszti.
Második válaszoló vagyok
Utolsónak: Olvasd el figyelmesen amit írtam, én is azt írtam hogy külön rendszer.
Az első válaszoló írta hogy csak nagyfesz van. De azzal a világítás nem menne. Ezért van világítótekercs ami csinál 6 vagy 12 voltot és x wattot. A gyújtótekercs meg a nagyfeszt ami ívet húz és ettől szikrázik a gyertya. Ez a lendkerékmágneses. Itt a feszültség mindig állandó 6 vagy 12 volt.
A dinamós csak kisfeszültséget állít elő, de fordulatfüggő a feszültség. Ezért kell bele fesz szabályzó, ez nem engedi túlságosan felmenni a feszültséget. Aztán ott ezzel a 6 vagy 12 voltal ami kijön a fesz szabályzóból töltik az aksit és ez megy a gyújtótrafóba is. Na onnantól van nagyfeszültség ami megy a gyertyába.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!