Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Használt Porsche 924,928 és...

Használt Porsche 924,928 és 944-est milyen hibák esetén éri még megvenni?

Figyelt kérdés
Tehát, hogy milyen hibák/hiányosságok esetén kell azonnal lemondani a kocsiról, mert sokba kerülne a felújítása/pótlása, illetve a kocsinál mikre kell odafigyelni, pl. rozsda
2012. jan. 12. 12:32
 1/1 anonim ***** válasza:

Szia! Először is, nem mindegyik autó egy kategória. A 928 egy V8-as GT, általában nagyon felszerelt luxuskupé, a másik kettő pedig afféle kis-sportautó. A 928 nagyon drága alkatrészellátású és a nagy böszme V8-as motor nagyon bonyolult és nehéz szerelni. A 924-es gyengécske, a 944 alapmodell is, a turbo elég macerás, tehát az orrmotoros Porsche sportkupékból a legjobb választás a 944 S2. 3 literes, 16 szelepes 211 lovas motor, ehhez képest csekély önsúly, tehát menetdinamika szempontjából inkább a mai 300 lovas gépekhez hasonlítanám.

Amúgy nem vagyok ellensége a 924-nek és a 2,5-ös alap 944-nek sem. A tömegükhöz képest azért jól viszi őket a motor.

Nekem volt több Porschém is már, ebből a 924 egy, a 944S2 hat évig.

Szakértői átnézés nélkül nem ajánlott ilyen kocsit venni, mert a leharcoltabbja is tud jól kinézni és első blikkre úgy tűnni, hogy jól is megy.

A kasztnik, ha nem voltak fossátörve, akkor nem rohadnak, mert tűzihorganyzottak még a hetvenes évek-beliek is.

Nagyon lényeges, hogy az injektor hibátlan legyen, mert különben drága a javítás. Lényeges kipróbálni, hogy hogy indul hidegen, melegen, de lényeges, hogy félhült/félmelegen mit produkál. A régebbi K-jetronicosak szokták azt csinálni, hogy megállsz vele egy 10-15 percre és utána nem akar indulni. Nincs is cikibb egy McDonalds parkolójában Porschéval köszörülni. Ilyenkor a nyomástároló és a bemelegedésszabályozó lesz a ludas.

Ahogy Mike Brewer, az Autókereskedők műsorvezetője is mondotta, hogy ezek a típusok, ha jól karbantartották őket, akkor alapvetően megbízhatóak és problémamentesek. De nálunk nem létezik ezekből vezetett szervizkönyves példány, sajnos.

Meg kell nézni a hengerfejnél, hogy nincsek-e kékes zöldes hűtővíz nyomok, (hengerfejesség) vagy a szelepfedéltömítésnél olajfolyás. Megkell nézni, hogy nem melegszik-e a motor ha hirtelen lassú poroszkálásból tempósabb stílusra váltasz.

Nem árt, ha a tulaj megbízhatóan tud nyilatkozni az olajcserékről, a váltóban is, a vezérműszíjakról (ez filléres tétel, én kicserélném minden esetben). Az S2-esnél a párezerforintos vezérműszíj, ha nincs időben cserélve, sokszázezres kárt tud okozni.

Összegzés: ha nem füstöl és nem melegszik, hidegen, melegen indul, akkor nagy gond nincs vele. Amúgy privátban tudok ajánlani szakértőt is és magam is sok tapasztalattal rendelkezem a márkát illetően.

2012. jan. 12. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!