Ferdehátú, sokszor 3, de néha akár 5 ajtós kisautók, azonban ahhoz hogy "hot" is legyen az a "hatch" jól motorizáltnak kell lenniük, meg jobbára ezeknek a futóműve is gyárilag sportosabb. Gyakran optikailag is megkülönböztetik őket.
Golfok, Alfa 145-ök és 147-ek, Honda Civicek, 206/306-os Peugeotok, Ford Fiesták például. Természetesen a gyárilag erős GTI, ST, QV, Type-R stb. verziók, ill. a lista korántsem teljes.
2012. jan. 3. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
Kisméretű (kisautó vagy alsó-középkategóriás), ferdehátú autók (3 vagy 5 ajtós), gyárilag jó erős motorral, kemény futóművel. Régen a VW Golf GTi, Opel Kadett/Astra GSi, FIAT 127/128/Ritmo Abarth, Alfa 155 Q4, Lancia Delta HF Turbo/Integrale tartozott ide (bár ez utóbbi kettő már inkább homologizációs autó volt). Manapság a Renault Mégane RS, Ford Focus RS, Opel Corsa OPC (az Astra majd jön), Honda Civic Type-R és hasonló felmérgesített autók vitézkednek ezen kategóriában.
2012. jan. 3. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
A 155 soha nem volt hot-hatch, tekintve h sedan.
2012. jan. 3. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
Valóban, de ez legyen vele a legnagyobb baj. Alsó-középkategóriás, hétköznapi autó bőrébe bújtatott piszok erős, nagyon fejlett technikájú zsebrakéta. Az, hogy éppen négyajtós, túlélhető...
(egy-egy kivétel belefér, kár lenne például a Mugen Civic RR-ért, hiába négyajtós)
2012. jan. 3. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
A hot-hatch a hot hatchback rövidítése, ami pedig ferdehátút jelent, a 155 nem volt az, tehát nem is hot-hatch, max hot :D Amúgy engem nem kell győzködni, imádom az összes többi kígyóskeresztessel együtt :)
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!