A klímát milyen gázzal töltik fel?










A "mai" autókba már nem használnak freont, ma 134A típusjelű gázt kell tölteni a klímába. Ez minden autón fel van tüntetve a motortérben.
A kérdésed gondolom, hogy költői, mert nem tartom valószínűnek, hogy te töltögetnéd otthon. Ha pedig valaki olyannal aki ezzel foglalkozik, annak tudnia kell.
Egy kis érdekesség: ha más (régebben használatos freont) gázt töltenél bele, akkor sem menne tönkre a klíma rendszer. Persze ha valamiért szivárogna a rendszer, akkor az ózonréteg örülne ennek e legkevésbé. Mint köztudott az ózonrétegre gyakorolt kedvezőtlen hatása miatt álltak át az új gázra. Az már csak hab a tortán, hogy a 134A-nak jobb a hatásfoka a 0-10 fok körüli tartományban. Az autókban ez kell, mert ha hidegebb lenne, akkor elfagyna a belső hőcserélő.
Viszont az otthoni hűtőszekrény picit kedvezőtlenebb hatásfokkal üzemel, mert ott kell a nulla fok alatti hőmérséklet.
Nekem az itthoni majd 10 éves hűtőm kompresszora már alig állt le. Az áramfogyasztása meglehetősen kellemetlenül magas volt. Látszólag nem volt gondja, de a klímás barátommal beszélgetve arra a következtesre jutottam, hogy kicseréltetem a kompresszort egy picit nagyobb teljesítményűre (kicsit hallkabbra is) és a 134A gáz helyett freont töltöttünk bele. Azóta kb. fele fele arányban van be ill. kikapcsolt állapot. Ebből is látható, hogy a két fajta gáz rendszer kompatilis egymással. (Persze azért ezt ne reklámozzátok, mert biztos nem örülnének a "szakemberek".)
Még valami: az autóba töltéskor ügyelni kell, hogy legyen megfelelő mennyiségű olaj a rendszerben és ma már szokás úgynevezett UV festéket is tölteni a rendszerbe. Ha kesőbb van egy kis szivárgás, akkor szinte azonnal megtalálni a helyét egy UV lámpa segítségével!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!