Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A nagy motoroknál pl gsx-r...

A nagy motoroknál pl gsx-r 600v1000 hogy vannak a váltások és fokozatok?

Figyelt kérdés
2009. máj. 20. 16:30
 1/9 anonim ***** válasza:
1-0-2-3-4-5. vagy mire gondolsz?
2009. máj. 20. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Sztem arra gondolt.

Jaja a leg általánosabb ez a 1-0-2-3-4-(5?)

Azt meg hogy mikor kell váltani az teljesen különbözik, az fordulatszámfüggő.

2009. máj. 20. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

elvileg le 1, fel 2-3-4-5-6

gyakorlat le 1, fel 2-maximum 3

2009. máj. 20. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat! És felfelé váltáskor tulajdonképpen akkor mindíg csak egyet kattan,tehát pl a 4.dik fokozat nem hárommal van feljebb mint az egy csak felfelé kell mindíg ugyanabba az állásba kattintani?
2009. máj. 20. 17:22
 5/9 A kérdező kommentje:
ja és én nem pontoztam le senkit sem!
2009. máj. 20. 17:23
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

A motorkerékpárokon, egyes ritka kivételektől eltekintve szekvenciális váltókat alkalmaznak. Ezeknek az a fő jellemzőjük, hogy egyszerre csak egy fokozatot lehet velük "felfelé" vagy "lefelé" kapcsolni. Tehát a kart mindig ugyanaddig az állásig téríted ki (tovább nem tudod, mert van végütköztetője) és azzal egyet kapcsolsz.

A fokozatok sorrendje általában olyan, ahogy előttem írták, de előfordulnak fordított fokozatkiosztású váltók is. Mivel a pályamotorozásra tervezett motorkerékpárok (az általad emlegetett GSX-R-ek pont ilyenek) lábtartói magasan és hátul vannak, előfordul, hogy a váltókart fordítva, hátrafelé szerelik a váltótengelyre, mert úgy könnyebb elérni. Ilyenkor előfordulhat, hogy felfelé van az egyes, lefelé a többi fokozat. Pályán, kigyorsításkor előnyösebb ez a kiosztás, mert könnyebb, gyorsabb lefelé taposni a kart, mint felhúzgálni, illetve a GSX-R-ek valamelyik évjáratának váltója volt olyan természetű, hogy kuplung nélküli felkapcsolásnál előbb egy kicsit rá kelett terhelni a váltókarra, aztán elvenni a gázt. De mostanában egyre gyakoribb a "felfelé" épített váltó, amely segítségével a lengővillát hosszabbra lehet szabni és feljebb kerülhet a forgáspontja. Ennél általában nem közvetlenül a váltótengelyre szerelik a váltókart, hanem egy hosszú rudazattal hozzák elérhető helyre. Ennél a megoldásnál gyakori, hogy át lehet szerelni a váltókart mindkét fokozatkiosztáshoz.

2009. máj. 20. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
66%
Röviden, tömören: ugyanúgy, mint egy simsonon, csak több sebességgel!
2009. máj. 20. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
köszönöm szépen a válaszokat!
2009. máj. 21. 07:02
 9/9 anonim ***** válasza:
45%
De nem kéne ilyen nagymotort venned ha még azt sem tudod hohy hogyan kell váltani
2009. máj. 25. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!