A nagy motoroknál pl gsx-r 600v1000 hogy vannak a váltások és fokozatok?
Sztem arra gondolt.
Jaja a leg általánosabb ez a 1-0-2-3-4-(5?)
Azt meg hogy mikor kell váltani az teljesen különbözik, az fordulatszámfüggő.
elvileg le 1, fel 2-3-4-5-6
gyakorlat le 1, fel 2-maximum 3
A motorkerékpárokon, egyes ritka kivételektől eltekintve szekvenciális váltókat alkalmaznak. Ezeknek az a fő jellemzőjük, hogy egyszerre csak egy fokozatot lehet velük "felfelé" vagy "lefelé" kapcsolni. Tehát a kart mindig ugyanaddig az állásig téríted ki (tovább nem tudod, mert van végütköztetője) és azzal egyet kapcsolsz.
A fokozatok sorrendje általában olyan, ahogy előttem írták, de előfordulnak fordított fokozatkiosztású váltók is. Mivel a pályamotorozásra tervezett motorkerékpárok (az általad emlegetett GSX-R-ek pont ilyenek) lábtartói magasan és hátul vannak, előfordul, hogy a váltókart fordítva, hátrafelé szerelik a váltótengelyre, mert úgy könnyebb elérni. Ilyenkor előfordulhat, hogy felfelé van az egyes, lefelé a többi fokozat. Pályán, kigyorsításkor előnyösebb ez a kiosztás, mert könnyebb, gyorsabb lefelé taposni a kart, mint felhúzgálni, illetve a GSX-R-ek valamelyik évjáratának váltója volt olyan természetű, hogy kuplung nélküli felkapcsolásnál előbb egy kicsit rá kelett terhelni a váltókarra, aztán elvenni a gázt. De mostanában egyre gyakoribb a "felfelé" épített váltó, amely segítségével a lengővillát hosszabbra lehet szabni és feljebb kerülhet a forgáspontja. Ennél általában nem közvetlenül a váltótengelyre szerelik a váltókart, hanem egy hosszú rudazattal hozzák elérhető helyre. Ennél a megoldásnál gyakori, hogy át lehet szerelni a váltókart mindkét fokozatkiosztáshoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!