Mi lehet a futómű gondja?
Sziasztok!
Megpróbálom elmagyarázni, amit éreztem, de szerintem nem lesz könnyű. A tagnap vezettem egy ismerősöm 3-as Golfját, korábban is jártam vele, akkor sem volt minden rendben, de most megijedtem tőle.
Nemrég vásárolt autó, amikor vette, egy kb. 10 fokos holtjátékot éreztem a kormányban. Nem tudom, mi a "még elfogadott", az én majd 30 éves autómban egy centi sincsen. Lehet, nincs köze a tegnap tapasztaltakhoz, de azért leírtam, mert nem tudhatom.
Tegnap útfelülettől függően egyszer erősen balra húzott az autó, máskor erősen jobbra, és időnként teljesen eltűnt a jelenség. Nem találtam összefüggést a fékezés-gyorsítás, sima gurulás és tolatás között. Amikor csinálja, annyira erősen húz el, hogy azonnal félreálltam, mert azt hittem, defektet kaptunk. Csak a pontosítás végett írom, hogy amikor félrehúzott, akkor a kormányt is tekerte ki a kezemből, szóval nem holtjáték, hogy az autó félremegy, a kormány meg egyenesen van. Ha erőből egyenesben tartottam a kormányt, akkor egyenesen ment a kocsi. Nemrég toronycsapágyat cseréltek benne, a hátsó kereken pedig kerékagycsapágyakat. Úgy tudom, toronycsapágyat párban szokás cserélni, ők csak egyet cseréltek (nem tudom, melyiket). Bár ezt nem gondolom a hiba okának, hiszen ha ez volna, akkor következetesen egyik irányba húzna az autó, és nem ahhoz, amihez kedve tartja.
Az útvonalon, amim jártunk, naponta közlekedek a sajátommal, és nem tapasztaltam ilyesmit, hogy az út húzná el az autót. Meg amúgy is, ilyen erősen semmilyen útfelület nem veheti ki a kezedből a kormányt.
A srác szerint semmi baja a futóműnek (kezdő sofőr), én pedig úgy gondolom, hogy a rossz műszaki állapotban levő autónál csak az a rosszabb, amikor a gazdája úgy gondolja, hogy teljesen rendben van, és közben gondok vannak. A napokban dolgozott rajta egy szerelő (toronycsapágy cserével), de nem ismerem, és nem tudom, mennyire jó szaki.
Szóval nagyon várom a válaszaitokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Köszönöm a gyors választ!
Műszakin még nem volt az autó, márciusban jár le talán, előző vizsgát az előző tulaj végezte rajta. De akkor még nem is volt gond vele, a kormány holtjátéka volt (amit említettem), az egyik hátsó csapágy volt rossz (mindkettő cserélve lett), plusz az egyik hátsó lengéscsillapítót említették, az nem volt cserélve.
Az autó állapota az elmúlt 3-4 hónapban romlott le ennyire, gyanítom, hogy a srác kezdőként telibe találhatott egy-két gödröt.
Tegnap, amikor megálltam, hogy nincs-e defekt, megcibáltam a két első kereket vízszintes és függőleges irányban is, de nem éreztem kotyogást benne. Ha a gömbfejek és szilentek rosszak volnának, nem kellett volna kotyogásnak lenni bennük?
Amúgy a szakik melyiket mondják "diónak": a szilentet vagy a gömbfejet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Inkább a gömbfejet, az hasonlít a dióhoz.
Ha "megszegélyezte", stb. a kereket, a futómű elállítódhatott, összekötő, stabilizátorkar görbülhetett. Ekkor a kerékösszetartás miatt is lehet hasonló jelenség. Ha összetart, könnyű kormányozni. Ha szétáll, nehéz a kormányzás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez az oldal egy áldás, de komolyan! :)
Tényleg volt egy "szegélyezés", ez teljesen kiment a fejemből. A felnin láttam egy koppantást, és arra mondta, hogy felpattant a járdára, hogy elkerüljön egy koccanást. A szituáció miatt gondolom, hogy eközben a fék is telibe lehetett taposva, így a kocsi jelentős súlya is az első kerekeken ült.
A kormányzás nem tűnt nehezebbnek/könnyebnek, de nyilván ezt nem tudhatom, mert keveset jártam vele.
A kormányösszekötő kapcsán eszembe jutott, hogy nálam is volt kormányösszekötő gömbfej csere, az enyémen egyáltalán nem érződött a kormányzáson semmi, amíg el nem eresztett a gömbfej (pedig állandóan mustrálom az állapotát), akkor pedig iszonyat ropogott és rázott. A kerékben azonnal lett egy centis kotyogás. A kormányösszekötő kar cseréje előtt pedig érezhető volt, hogy a kormánykerék és a kerekek direkt összekötése laza. De az enyém egy öreg Mazda, és nyilván teljesen más konstrukció.
Nagyon köszi a válaszokat, srácok! Mostmár legalább valami konkréttal állhatok elő. Szerelőváltás nem tudom, lesz-e, én többször ajánlottam neki azt, akihez én járok, de vidéki a srác, és gondolom problémás neki utazgatni ezügyben. A kis falujukban pedig nagyon úgy néz ki, hogy nincs másik. De erőszakkal elrángatni nem tudom, szerintem megtettem, amit lehetett.
Köszi még egyszer, és mindenkinek ment a zöld kezecske! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!