Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kormány mitől áll vissza...

A kormány mitől áll vissza egyenesbe, ha elengedem?

Figyelt kérdés

Ha befordulok és, elengedem a kormányt, egyenesbe pörög magától.

Gondolom a szervonak van ehhez köze, de miért forog vissza magától, ha gázt adok?


2011. dec. 8. 15:52
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

A szervónak baromira semmi köze nincs hozzá.

Úgy van megtervezve, a futómű, mint egy kerekesszék első kerekei, ha előre tolod, mindig beállnak a normális útirányba, csak persze nem olyan durván tolták el a tengely síkját a kerék közepének síkjától. El tudod képzelni?

2011. dec. 8. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
A szervóhoz pont nincs semmi köze a sima kormány is visszaáll.Legkönnyebben akkor forognak a kerekek ha a nem kormányozottal egyvonalban állanak ez a csavaró nyomaték fordítja a kerekeket egyenesbe.
2011. dec. 8. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Nézz meg egy biciklit vagy motort. Az első villa rúdja (vagy mi az) mindig meg van döntve kicsit, sohasem függőleges. Ezért ha eltekered, kicsit megemelkedik az egész eleje. Autóknál ha jól tudom, hasonló megoldás van, valójában a jármű súlyától áll egyenesbe, mert a legalsó helyzetben állnak egyenesen a kerekek.
2011. dec. 8. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
2011. dec. 8. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Na ez három különböző válasz. :D


Én kettőre találtam linket, egy helyen, pár sor különbséggel:


"Ha növeljük az utánfutást, azzal a kormányzási tengely metszéspontját is előbbre toljuk a gumik felfekvési területén belül. Minel nagyobb ez a távolság, annál nagyobb lesz a kerekek egyenesbe állási hajlama, valahogy úgy, mint a bevásárlókocsik kerekeinél. Ezért forog vissza kanyar után akár magától is egyenesbe a kormány. Elsőkerekes autóknál ezt szokták direkt az ellenkező (előfutás, negatív utánfutás) irányba is hangolni, ekkor kanyarban gázadásra kezd el visszaállni az elfordított kerék. Állítólag a szélérzékenység is csökken előfutással."


"A szemből mért csapszegdőlés növeli a stabilitást azzal, hogy a tengelyek egy (oldalról nézve) lefordított U alakú ívben mozognak kanyarodás közben. Ha egyenesen áll a kormány, a tengelyek az ív csúcsán vannak. Ahogy a kerékek elfordulnak, kicsit megemelik az autó orrát. Ez az emelő hatás javítja a kormányzás érzetét, és az egyenesfutást is."

[link]


(Harmadik voltam.)

2011. dec. 8. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
0%
Leginkább mivel elsőkerék meghajtású, és amikor gázt adsz, a motor "egyenesbe húzza" a kerekeket.
2011. dec. 8. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Nekem hátsókerék meghajtású autóm van és ugyanúgy egyenesbe állnak a kerekek.
2011. dec. 9. 04:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
hátsókerék meghajtású
2011. dec. 9. 09:02
 9/10 anonim ***** válasza:

"Leginkább mivel elsőkerék meghajtású, és amikor gázt adsz, a motor "egyenesbe húzza" a kerekeket."


Leginkább mivel hülyeséget beszélt, jobb lenne ha inkább nem írnál semmit te kretén.

2011. dec. 15. 03:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Bocs. Te kretén :)
2011. dec. 15. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!