Az autóm eszi az olajat! Mi lehet az oka?
Nos hol is kezdjem, van egy 21 éves Peugeot 405 Mi16 (benzin/gáz)-os csodám (óra szerint 305000Km-el),amit most vásároltam egy hónapja 200eFt-ért most kellet ráköltenem 110e ft ot mert megállt a vizpumpa,ledarálta a vezérműszíjat és szétverte a szelepeket úgyhogy az egész hengerfej új, az autó nagyon szép a kaszni rendben van csak egy hete tűnt fel hogy eszi az olajat.Kb 500Km-alatt 1-2liter olajat.Nem szeretném eladni,mert szükségem van rá, és érdekelne hogy valaki nem tudná megmondani mit lehet ilyenkor tenni, elég e esetleg a gyűrű csere vagy még rosszabbra kell számítani, és hogy milyen költség lenne ez kb?
Köszönöm a válaszokat előre is!
500 km-re 1-2 liter?
Ha nem folyik sehol, hanem elégeti akkor annak az autónak elég rendesen kéken kellene füstölnie..
Azt hogy milyenek a gyűrűk egy egyszerű kompresszióméréssel meg lehet nézni, egyszerűbb mint kapásból megbontani. Ráadásul előfordulhat, hogy nem csak a gyűrűk vannak oda, hanem a henger is komolyan meg van kopva. 305000 km azért nem kevés.
Udv :)
Hasonlo cipoben jartam En is es igen folyt is meg a gyuru is nyista volt. DE aki megcsinalta a hengerfejet annak szolni kellet volna hogy: Ki van tukrosodve a hengerfal vagy esetleg mar szemre is nagy a dugattyu-hegerfal hezag. Mert ha mar le van szedev a hengerfej onnan nem nagy kapand meg gyuruzni meg honolni es ha nem is lesz tokeletes a kompresszio a regi dugattyukkal de az olajfogyastas megszunik es igen jotekony hatassal van az uzemanyag fogyasztasra is. Javasolnam ha csak olajfolyas van, hogy az osszes tomites Csereltesd ki mert ebben az esetben mar Edes mindeggy. Ha viszont eszi is akkor tomitesek es gyuruk meg honolas es ha belefer akkor dugattyuk is, ha a henger atmeroje nem esik kivul a megengedett legnagyobb atmeron amit a javitasi utasitas megad. Mert akkor Furas es Teljes motorgeneral csapagyakkal, koszorulessel es minden joval. Egy kalappal :)
K.G
260 E Egy Mitshu Magnaban es mondhatni csak Kox valla van mert ha nagyon odaszoritom a kormom akkor meg tudom akasztani de az mar szinte faj ugyhogy nincs 0.1 mm. Szerencse :) nem ? :) Gyari motor trehany elozo tulajok..
Bird:
Nem is annyira a szerencse, inkább a japánok és az általuk felhasznált anyagok. Egy egykorú Holden biztosan nem bírja annyira a kínzást. :)
Hidegen most már látszik hogy egy picit kék a füst de am nem, motoron olajfolyás nincs sehol, a henger fala nem kopott(nincs válla) mert én azt megnéztem, meg kérdeztem az egyik szerelőt is és ő is azt mondta hogy az még jó nem lát rajta semmit,de attól független még a főnök aki ott a főokos szerelő annak látni kellet volna szerintem is!Köszönöm a segítséget , azóta beszéltem több szerelővel is és mondták hogy valószínű csak a gyűrűsor csere kell és még egy darabig elmegy ez a "csoda"!
Mégegyszer Köszönöm a segítséget!
Nagyon hasznosak voltak a válaszok!
Nem zaklataskent mondom de olyan nincs hogy csak a gyuruk maguktol elkopjanak vagy nagyon ritka.
Lehetseges okok:
Vagy szennyezodes volt az olajban
vagy a beszivott uzemanyaggal kerult be,
esetleg gyujtas, kompresszio problema miatt az olaj felhigult az olajteknoben
vagy csak lemosta az olajfilmet a hengerfalrol az el nem egett uzemanyag.
Minden esetben a hengerfal honolasa is lekopik ami utan ugy nez ki mintha tukor lenne, ehhez nincs szukseg nagy kopasra hiszen a honolas nincs 0.1 mm melyen sem a hengerfalban.
Vagyis a Lehet Te nem is figyelted(hiszen nem is tudhattal rola) de maskepp ekkora olajfogyasztas nem johet ossze ha nem folyik sehol. En meg merem koczkaztatni a szakik trehany munkat vegeztek mert nem kell 50 ev tapasztalat hogy ezt meglassa az ember, sajat magambol kiindulva mondom. Ugyhogy Szedesd le a hengerfejet ugy hogy TE is legyel jelen es nezzd meg a hengerfalakat alaposan, ha nem latod a karcolasokat benne hanem tukorsima akkor sajnos igazam van. Ellenkezo esetben fogalmam sincs hova tunhet az olaj ha csak nem a hutorebdszerbe, de az allatalaban ketiranyu szokott lenni vagyis az olaj kifeheredik. A szelepszar szimmeringek mellett meg keptelensegnek tartom hogy annyit megegyen. Egy utolso elkepzeles hogy valahogyan az olajcsatorna osszekotettetesbe kerult a szivo oldallal de erre peldat meg nem is hallottam eddigiek soran. Sok sikert
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!