Okozhat valamilyen meghibásodást, ha motorolajcserekor váltogatva van az olaj márkája?
A kérdésre a válaszom az, hogy sajnos IGEN! :( De ez viszonylag ritka.. Megtörtént esetet mesélek el és nem 1 autónál.
Először is, példámban 2 ugyanolyan autóról van szó (ccm, szelep szám, évjárat, megtett kilóméter is közel azonos stb.) és tudjuk/tudtuk mindig is, hogy ezeknél a típusoknál szelepszár-szimering (továbbiakban "szszsz") elhasználódás/kopás típus betegség. Attól függetlenül, hogy milyen márkájú olajat használ benne az ember, előbb utóbb ezeket az autókat utoléri ez a végzet.
Az eset a következő: Castrol Magnatec 10w40 volt használva , az előírt periódusoknál mindig cserélve is volt az olaj ennél a 2 autónál. Majd egyszer úgy döntött mindkét tulaj - anélkül, hogy összebeszéltek volna, vagy tudtak volna egymásról - olaj márka váltásba fogtak a következő csere periódusnál. Mindkettőjüknek Mobil S2000-re esett a választása és mindkettő motor szinte napra pontosan másnap elkezdte köpni a kék olajat hideg motor indításnál, illetve alapjáraton történő járatás után az elindulásnál.
Szeretném itt leszögezni azt, hogy ezzel sem a Castrol-t és sem a Mobil olajat nem minősítem rossznak, egyáltalán nem erről van szó! Mivel ezen motoroknál ez a szszsz meghibásodás már valószínűleg a Castrol olaj idejében is meg volt, csak feltételezhető, hogy a Mobil-ban volt valami olyan adalék, ami kipucolhatta a szszsz-nél a koszt, míg a Castrol nem pucolta ki, vagy csak egyszerűen azt szokta meg a motor, a hosszú hosszú évek alatt!
Remekül tapasztalható ez az életben bárhol, valami megy normálisan évek óta, egy apró dolgon változtatsz (egy faktort kicserélsz másra a megszokottól) és felborulhat minden.
Tehát a kérdésre a válaszom az, hogy igen, okozhat problémát egy olaj márka és típus váltás. De nagy többségében, nem!
Én azt tudom tanácsolni, hogy ha az ember ráállt egy márkára és típusra, akkor ne nagyon váltson, hiszen a motor azt már úgyis megszokta, ha elment már vele 100.000 km-t, akkor rosszabb már nem lesz tőle úgysem!
Ismételném, ez egy tipikus eset, viszonylag ritka, sem a Castrolt, sem a Mobilt nem tartom ettől rossz olajnak, csak úgy tűnik ez az autó és az ezekben lévő motor nem szereti a Mobilt, de csak azért, mert szszsz meghibásodásra hajlamos, már önmagában, gyári formájában!
Az is lehet, hogy ha végig a Mobil lett volna használva és Castrolra cserélik ugyanez fordul elő, ez mind csak feltételezés.
Egy dolog tény viszont, hogy az olaj márka váltás miatt kezdett el füstölni, ez hozta jobban elő a már amúgy is szszsz hibás motoroknál az intenzívebb olaj fogyást és a füstölést.
A viszkozitás és a teljesítmény szint azonos volt mindegyik olajnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!