Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 17éves suzukinak amit...

Egy 17éves suzukinak amit évente karban tartanak és szervizbe járnak vele milyen szinű a kv. matricája?

Figyelt kérdés
2011. nov. 17. 11:33
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Az enyém pirosat kapott legutóbb az idei műszaki vizsgán, pedig eddig a zöldkártyázásnál mindíg zöldet ragasztottak. 94-es, katalizátoros.
2011. nov. 17. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Ez a kicsi kocsi 95ös és szintén. S számomra fura h piros.. Hisz van ami sokkal rosszabb állapotban van és zöld vagy kék..
2011. nov. 17. 11:55
 3/12 anonim ***** válasza:
Fura szerintem is, gondolom nem volt véletlen hogy hirtelen sok autó pirosat vagy feketét kapott. Készültek a szmogriadóra...
2011. nov. 17. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

Itt már nem (csak) az állapotot nézik, hanem a kort is.

Keress rá!


A lényeg:

A 2010. január 1-től érvényes rendszer:


Fekete színű plakett - korszerűtlen, nem környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 0, 1, 3.

Piros színű plakett - korszerűtlen, kevésbé környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 2.

Kék színű plakett - korszerű, környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 4, 6, 7, 8.

Zöld színű plakett - korszerű, kiemelten környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 9 és az e fölöttiek.


Látható tehát, hogy a lambdaszondával szabályzott keverékképzésű személygépkocsik alanyi jogon nem kapják meg a kék plakettet, csak ha egyébként a gyártó részéről rendelkeznek EURO-II minősítéssel. Bonyolítja a helyzetet, hogy a jelen szabályozás csak néhány éves, előtte a 2. kategóriába tartozott minden szabályzott keverékképzésű autó, amely nem tartozott legalább az EURO-III kategóriába. Így - ha jól emlékszem - 2007-ig ezek az autók a 2. környezetvédelmi osztályba kerültek, és sokuknál ez szerepelt a zöldkártyán és a forgalmi engedélyben is.


Emellett a 6/1990 KöHÉM-rendelet, amely a fenti kategóriákat meghatározza, tartalmaz egy kivételt, amely szerint az 1996 után az EU területén forgalomba helyezett autók kérésre átsorolhatóak a 4. osztályba, hiszen elméletileg ettől az időponttól csak EURO-II minősítésű autók kerülhettek forgalomba.

2011. nov. 17. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Ha 96utáni lenne a swift már kéket kapna.
2011. nov. 17. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
PEdig még katalizátora is van.(Anyum kocsija,nem is értek én hozzá) Csak kissé dühitő.
2011. nov. 17. 14:05
 7/12 anonim ***** válasza:

Miért dühöngsz még EGR szelep sincs benne így nagy fordulaton-ami a suzukinál alap mert kicsi a köbcebti-okádja magából a nitrogén oxidot. A füst nem csak a szénmonoxid ám meg a korom... Örülj hogy van benne lamdaszonda mert már az is csoda abban az időben. A suzukiból mindent kispóroltak azért ilyen üzembiztos. Amúgyis csak 1 vezetékes labda szondája van ami a beindítás után a szonda bemelegedéséig nem is szabályozza megfelelően a keveréket. Ezért érezni beindítás után azt az ismerős benzinszagot a kipufogónál. Nincs szekunder levegő ventillátor sem azaz a szivató működésekor dús a keverék ...,ezért is benzinszagú hidegben a füst...Szóval örülj hogy megy és gondolj arra hogy olyan amennyibe került.

és az hogy mikor gyártották senkit sem érdekel mert pl egy random ford focus ugyanakkori gyártási évvel mindenben veri a suzukit. pedig az nem luxus autó ám..vagy a német autók opel stb

2011. nov. 17. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Ha egy normál kérdést te dühitőnek titulálsz... HA dühöngenék,azt észrevennéd.. Akkor már kitiltottak volna lyan káromkodást levágtam volna..
2011. nov. 17. 18:00
 9/12 atilis ***** válasza:

Nekem 97-es Suzukim van, és tegnapelőtt voltam műszaki vizsgán. A forgalmiban 2-es környezetvédelmi besorolás volt, a rendszámon kék plakett volt.

A vizsgabiztos kérdezte, hogy rakjon-e rá piros matricát? Mondom, miért rakna rá piros matricát, mikor kék volt rajta, és EURO II-es az autó.

Erre ő, mert akkor be kell mennem az okmányirodába, és kérnem kell új forgalmit, amibe átvezetik a 4-es kategóriába az adatlap alapján, amit ő állít ki.

Erre én, és mi ezzel a baj? Ezután mért egy CO-t.

Így kaptam egy adatlapot, bementem az okmányba, és kék plakett meg 4-es kategória lett beiktatva.

Nem tudom, de szerintem egy 95-ös Suzuki semmiben sem tér el egy 97-estől. Ha műszakin mérnek egy CO-t, és az megfelel a határértéknek, akkor nem látom akadályát annak, hogy megkapja a kék matricát, de lehet, hogy én tudom rosszul. Ha már túl vagy a műszakin, és piros a matrica, akkor is kérhetsz egy műszaki szemlét a Közlekedési Hatóságtól, hogy minősítsék át a környezetvédelmi osztályt 4-esre. A vizsgabiztos engem is rá akart beszélni a piros matricára, mert neki az 5 perccel kevesebb munkával járt volna, de nem hagytam magam. Szóval szerintem semmi akadálya nincs, hogy kék plakettes legyen az autód.

Az egyik válaszoló előttem írta, hogy mennyire korszerűtlenek a Suzukik, meg hogy indításnál benzin szag érződik...stb, akkor szerintem te még soha nem ültél ilyen autóban.

2011. nov. 17. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Anyum kocsijáról van szó!Köszönöm amit irtál!Biztató!Jó éjszakát:) Ja és szmogriadó mentes szép napot!:)
2011. nov. 17. 22:42
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!