Hogyan tisztítsam a hűtőrendszert?
Csepegett korábban a hűtővizem, vettem is egy hűtőtömítőt, ez megszünt. De rosszabb lett a fűtése a kocsinak, már két tisztító adalékot is elhasználtam, nem lett jobb a fűtés.
Hogyan tisztítsam ki? - kb. már kétszer leengedtem talán picit javult is, de nem lett olyan mint volt.Az is a bajom, hogy a motorból nem is tudom leengedni a vizet teljesen, abban midig marad valamennyi. Ezt hogyan oldjam meg?
a hűtőtömítő az úgy működik ,hogy eltömíti a kisebb réseket,
de mivel nem annyira inteligens,hogy csak a luknál zárja el a rést,ezért az egész rendszert összegányolja,még a fűtőradiátort is
most ha sikerülne ezt a szutykot onnan bentről kiszedned,akkor valszeg megint folyna a hűtőd
Ha a tisztítóadalék nem segít (nekem mondjuk ritkán szokott), akkor jön a régi, hagyományos módszer: ecetet kell bele tenni. A nagyon merészek egy az egyben teleborítják 20%-os ételecettel, én azért 5%-nál erősebbet nem szoktam használni (olcsóbb úgy). Feltöltöd a hűtőrendszert, aztán mész vele jó sokat. Annyit, hogy üzemi hőfokon menjen legalább fél órán át. Ha ez megvan, leengeded és elszörnyülködsz, mi minden került ki a hűtőrendszerből. Utána folyóvízzel (slag, mert vezetékesből drága lesz) lehet tisztítani a rendszert, mert a hűtső alsó vízterében és a hengerblokk alján őrületes mennyiségű kosz bír leülepedni, illetve az ecet által feloldott vízkőnek is csak egy része jön ki.
Ecet helyett állítólag a trisó is jó, azt még nem próbáltam. Viszont éjszakára tilos bennehagyni a folyadékot, mondván, hogy: "Majd még holnap is megyek vele egy kicsit". Az ecet nem túlzottan jó fagyálló...
A 10%-osat lehet tisztán is, ha kedved tartja. Mint írtam, 5%-ra szoktam keverni, mégpedig vízzel. Hogy ehhez mennyi kell, azt már csak te tudhatod...
(kell hozzá a hűtőrendszer űrtartalma, azt elosztod kettővel, oszt' annyi 10%-osat teszel bele - esetleg 4-gyel és annyi 20%-os kell bele, egyszerű matematika)
Egy személyautónak kb. 5 literes a hűtőrendszere.
Az ecet jól marja a vízkövet, ha forró.
Az ecetes mosás után javaslok egy trisós mosást is, mert az közömbösíti a savmaradékot. A vasat a savas folyadék oxidálja, a lúgos viszont nem.
5 évente célszerű cserélni a fagyálló folyadékot, mert elsavasodik. És a benne lévő korróziógátló anyagok is elhasználódnak.
Utolsó: a legkisebb autóknak van 5L-es hűtőrendszere. Nem 5 évente ajánlott lecserélni, hanem kettő évente. Az ecet valóban jó vízkőoldó, de nem takarítja ki a hűtőtömítőt. Ahhoz valami mosószer kell: mosószóda, trisó, Cillit Bang.
Az autószerelő műhelyben kisavazzák, ugyan úgy: ecettel.
Nos, ha megvan a tisztítás, akkor megfigyelni, hol ereszt, majd ami nem jó, azt cserélni kell. Sokan gondolják úgy, trehányul, mint a kérdező, hogy ha ereszt, akkor nyomunk bele tömítőt, mert az óccsóbb mint a javítás. Na ezzel vágják haza az egészet, mert ugye ami olcsóbb, az a legdrágább...
Most már cserélheted ki a termosztátot, tömítéseket és a fűtőradiátort is a hűtő után. Ha megkérdezel egy szerelőt, ez mennyi lesz, akkor meg úgy hagyod ahogy van, aztán eladod, szenvedjen vele más.
Jó kis magyar hozzánemértő szemlélet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!