Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miert indul nehezen hidegbe a...

Miert indul nehezen hidegbe a robogom? (tobbi lent)

Figyelt kérdés
50-es 4t robogom van es mostanaba a hidegben nagyon nehezen indul, reggel es este csak hideginditoval vagyok kepes csak beinditani. Mitol lehet ez, amig nem volt ilyen hideg nagyon konnyen gyult ?
2011. nov. 11. 19:12
 1/3 anonim válasza:
100%

A hidegtől. Egyébként a enyém is nekehezen indul, van hogy le is áll a motorja, mikor megállok lámpánál. Ha melegebb lesz megint könnyen fog indulni.


Egyébként a nekem azt mondta hozzáértő ismerősőm, hogy a motor motorja sokkal kevésbé védett hellyen van, mint az autójé, ezért sokkal könnyebben lehül, sokkal jobban éri a hideg. Mikor megállsz, vagy még el sem indultál, akkor nincs bemelegedve a motor, ezért nehéz beiindítani, mert ugye a motor a meleget szereti.

2011. nov. 11. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

Azért, mert erősen lehűl a motor és a hideg szívócsonkon, szívócsatornán és hengerfalon kicsapódik az üzemanyag. Ezért dúsítja a szívató a keveréket: ugyanannyi levegőhöz több üzemanyagot ad, mert a benzin nagy része úgyis a motoralkatrészeken landol, nem fog dolgozni.

A motorkerékpárok, robogók azért vannak rossz helyzetben, mert a motorjuk "szem előtt van": az autókét valamennyire szigetelik a lemezek (na, mondjuk nem nagyon), de a motorokon semmi hőszigetelés nincs. Ráadásul a motorok közül sok léghűtéses, ami villámgyorsan képes lehűlni leállítás után. A karburátorosok pedig - a karburátor működési elve miatt - nem tudnak olyan nagy mértékben dúsítani, mint az autók. Ott régen volt a "spriccolás": párszor padlóztak a gázpedállal, ettől a gyorsítószivattyú benzint nyomott a szívócsonkba. Ma a befecskendezők pedig gyakorlatilag tetszőleges mennyiségű üzemanyagot adhatnak a motornak. Motorkerékpárokon nincs gyorsítószivattyú (na, jó, van, de nem 50-es, négyütemű robogókon), tehát a karburátor a szívócsővákuumra van utalva, hogy bejuttassa az üzemanyagot. Ez pedig ördögi kör: mire a motor annyit fordult, hogy sikerült elég üzemanyagot beporlasztani, addigra az akku a hideg miatt annyira elhagyja magát, hogy nem képes eléggé megtekerni a főtengelyt. Ilyenkor viszont jól jön a berúgókar: párszor megrugdosod a motort, az akku pihen, de a főtengely forog, nagyokat szív a karburátor felől a jó dús keverékből.

2011. nov. 11. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
állísd a karbidat kicsit dúsabb keverékre tekerj be a csavaron este mielőtt leteszed egy egészet ha reggel nem indul akkor még egy felet. valamivel jobb is lesz!
2015. febr. 21. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!