Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy típusra lehetséges kétféle...

Egy típusra lehetséges kétféle környezetvédelmi matrica?

Figyelt kérdés
Az én Mazda 323F-emen piros környezetvédelmi plakett van, de láttam egy ugyanilyen kocsit, amelyiken sárga volt. A típusról tudni kell, hogy csak 1,5 literes négyhengeres benzinmotorral forgalmazták.
2011. nov. 10. 09:45
 1/7 anonim ***** válasza:
0%
Természetesen igen! Ha a vizsgán megcsinálják a zöldkártyát akkor a gép kimutatja milyen rangsorba teszi az autódat. Ahogy az ujjunk se egyforma úgy két autó sem! ;)
2011. nov. 10. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

A környezetvédelmi vizsgálat nem határozza meg a plakett színét. A plakett színét a beépített motor határozza meg, a vizsgálat során csak azt nézik, hogy teljesíti-e az erőforrás a gyári értékeket. Vagyis attól, hogy egy típusból az egyik autó jobban, a másik rosszabbul teljesít, nem lesz más a plakett színe.

A sárga matrica a régi, 2010 előtti rendszerben volt érvényes. Ha a tiéden új piros matrica van, nem kell meglepődni: a régi sárga megszűnt, a sárgával jelzett típusok most pirosat kapnak.

De az új rendszerben is van olyan, hogy egy adott típuson belül az ugyanolyan motorú kivitelek más matricát kapnak. Az 1996 utáni autók kaphatják meg a 4-es besorolást és az ezzel járó kék matricát. Az ez előtt forgalomba helyezettek még akkor sem, ha ugyanaz a motor van bennük, mint a későbbi sorozatokban. Így eshet meg, hogy az egyik autó piros plakettet kap, a másik meg kéket, pedig csak pár hónap választja el őket a gyártástól, egyébként ugyanolyanok.

2011. nov. 10. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm az alapos választ. Most akkor sajnálhatom, hogy az én kocsim a széria legelejéről való...
2011. nov. 11. 08:32
 4/7 anonim ***** válasza:
persze,hisz az analfabéta,hozzánemértő jogszabály alkotó nem a motorkód szerint különbözteti motorokat,hanem évjárat szerint....:P
2012. jan. 7. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Az a baj, hogy ez tényleg így van. A motorkódot is figyelik, mert az alapján tudják, milyen motor van benne (szabályozatlan keverékképzésű, katalizátor nélküli például akármit is tud, nem lehet feketénél jobb), de a kék matrica évjárathoz van kötve. Az Euro2 minősítés a vízválasztó, onnantól jönnek a kék és zöld matricák, ezt a minősítést pedig 1996 óta alkalmazzák a gyártók. A korábbi motorjaik - még ha mindenben azonosak is voltak a későbbiekkel - nem voltak Euro2-re minősítve, visszamenőleg pedig nem adják meg.
2012. jan. 7. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim válasza:
Nem adják meg na ez a baj! Ez jogilag szerintem viszont erősen diszkriminatív jellegű ezért szerintem jogellenes is a törvényhozó részéről. Elég idióta, szakmai alapot nélkülöz ez a törvény, hogy nem a motorkódot és annak környezetvédelmi minősítését veszi figyelembe! Írták itt másik kérdésnél azt, hogy az sem segít ha ugyanabból a szériából a gyárilag jobb körny.védelmi motort rakunk bele...nem, az meg engedély nélküli átalakításnak minősül...kérdem én, hogyhogy az autógyár meg engedély nélkül tehetett bele jobb körny.védelmi besorolású motort ha egy adott széria korábban alacsonyabb környezetvédelmi besorolású motorral is szerelte??? Akkor jogilag ez is erősen kifogásolható ez alapján, nemcsak az, hogy én kicserélem a jobb (környezetbarátabb) motorra és olyanra amit a cég saját maga is gyártott vele!!! Jó példa erre az Opel Astra F 1,4 liter benzinese. (C14NZ motorkóddal!) Tehát szabályozott katalizátoros, a gyártó szerint is mert C-s). 1992 év végi. Sajnos piros a matrica holott az Euro 2-s motor van benne gyárilag! (C14NZ) Na, ilyenkor mi van?
2015. márc. 29. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:
A kérdezővel pedig mélyen együttérzek mert az én Astrám is a széria elejéről (1992) való, Euro 2-es motorralelvileg de jogilag (mivel 1993 előtti) pedig mégcsak nem is szabályozott katalizátorosés emiatt Euro 1-esnek minősítik. Ez pl. németországi utazás során komoly problémaforrás is lehet...szállópor zöldmatricát nem ad rá az a német hatóság aki szerint 1993.01.01 előtti gyártású nem lehet szabályozott katalizátoros! A duplacsavar az, hogy ŐK TERVEZTÉK és GYÁRTOTTÁK IS a C14NZ Opel Astra F-eset! Gratula nekik! Akkor kérdem én, mi van az 1992-ben gyártott C14NZ-sekkel? Jogellenesen gyártották őket vagy mi? Vagy utólag letagadják, hogy 1993.01.01. előtt szabályozott katalizátoros motorú Astrát gyártottak? Akkor a forgalmimban is csaltak és oda is jogellenesen írták be a C14NZ-t vagy a 02-es (Eurpo 2-es) motorminősítést??? Mert akkor itt gáz van, kedves német autógyártó! Perrel még nem kínálták meg őket? Csakmert C14NZ F Astra még máig is rengeteg fut! 1992-es is akad!
2015. márc. 29. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!