Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ráz a kormány?

Miért ráz a kormány?

Figyelt kérdés

Tavaly a gyári alufelnimre rakattam fel a téligumit, amivel nem is volt gondom. Még februárban vettem egy garnitúra, jó minőségű, alukereket a nyárigumihoz. Akkor fel is rakták a gumit, de mivel még hideg volt, nem szereltem fel. Aztán pár hete átszereltettem. Nem is volt addig semmi gond, amíg csak közúton mentem vele, de mikor autópályára mentem, akkor derült ki, hogy 130 km/h-nál erőteljesen ráz. Akkor visszavittem a gumishoz, leszedte - igaz csak az első kerekeket - és mint kiderült kellett még rajta centírozni. Visszarakta, aztán mikor legközelebb ilyen tempóval mentem, ismét rázott.

Lehetséges, hogy a hátsókerék ennyire berázza a kormányt? Vagy a kerékőr okozhat ilyent?


2009. máj. 6. 11:21
 1/9 anonim ***** válasza:
lehet a futómün kellene állitani.
2009. máj. 6. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Vagy félcentivel nagyobb az egyik felnid, mint aminek lennie kellene.
2009. máj. 6. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Nálam is volt. futóműállítás kell neki!
2009. máj. 6. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Hát megnézetem a futóművet, csak érdekes, hogy semmi baja nem volt az égvilágon, aztán mikor felrakom az új felnit akkor egyből gáz lesz. Emiatt ippeltem arra, hogy nemfutómű, mert a csere után jelentkezett. Akkor a hátdókerekeket is megnézni nem sok értelme van, az nem okoz ilyent?
2009. máj. 6. 13:50
 5/9 anonim ***** válasza:
Szerintem vedd le elől az egyiket, és tedd fel azt amivel nem rázott, próbáld ki milyen, így ki tudod szűrni melyik kerék nem okés.
2009. máj. 6. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

A futómű ötlet jónak tűnik szerintem is, nem egy nagy összeg s egyébként is hasznos évente elvégezni, egy jó szakival.


De... lehet guminyomás probléma is. Nem megfelelő, vagy egyszerűen nem egyenlő.

A hátsó kereket sem véletlenül szokták gyakran centírozni...

2009. máj. 6. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Az aktuális állás: elvittem egy harmadik gumishoz. Ahol vettem a felnit, ott rárakták a nyárigumit, és kicentírozták. Ezek után rázott. Akkor elvittem egy másik gumishoz, újracentrizte, rakott még rá súlyt, ismét rossz volt. Tegnap azzal kezdte a srác, h leszedte az összes súlyt, majd a centrizés után összesen kerekeknként 20-20 grammal kevesebbet rakott vissza. Nah, azóta nem autpályáztam még, de ma délután kipróbálom, szerintem az első két helyen nem volt jó a centírozó gép!

Azért köszönöm a válaszokat.

2009. máj. 7. 07:18
 8/9 A kérdező kommentje:
Ja, guminyomás! Az M3 Debrecen felé vezető oldalán a görbeházi pihenőnél levő Mol kútnál pumpáltam fel az összes kereket vasárnap 2,3 bar-ra. Ehhez képest az ÖSSZES kerékben pontosan 2,0 bar volt. Hol érdemes pumpálni, mert a szerelő is egyből azt kérdezet, hogy "Benzinkútnál pumpáltad?"
2009. máj. 7. 07:20
 9/9 anonim ***** válasza:

Guminyomás változhat külső hőmérséklet változással együtt.

Érdemes venni egy jó kézi-keréknyomás mérőt, ha sokat nézegeted. De ha minden kerékbe ugyanannyit raksz, nem annyira érdekes, hogy pontosan mennyi van benne, mert egész értékeket nem csalnak.


Egyébként a kutas pumpák gyakran csalnak. A gumisoknál biztosan jók ezek a pumpák, nálunk ingyen fújnak.

2009. máj. 7. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!