Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mért jobb a 4 ütemű hatásfoka?

Mért jobb a 4 ütemű hatásfoka?

Figyelt kérdés
Elméletben a 2 üteműjének kéne jobbnak lenni, mivel 2 ütemből 1 hasznos, a négyüteműnél meg 4 ből egy hasznos, a többi "felesleges" súrlódás stb.
2011. nov. 1. 19:57
 1/2 anonim ***** válasza:
Udv! A henger toltesi tenyezoje jobb ezaltal nagyobb a robbanas mint a 2 utemu eseteben, de mivel minden 2. fordulatra robban kissebb a nyomateka az eloszlas miatt. a 2 UItemu minden egyes fordulatra nyujt nyomatekot de kissebb a toltesi tenyezoje, kisebb a robbanas. a 2 utemunel nincs a fordulatot korlatozo toltesi tenyezo mint a 4 utemunel(szelep rugok) de bizonyos fordulat felett a hagyomanyos gyujtas nem mukodik. Vagyis a 2 utemu nyomatekosabb es egyenletesebben nyujtja a leadott teljesitmenyt de cserebe tobbet eszik.
2011. nov. 1. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

A négyüteműek vezérlése meglehetősen pontos: ott a kúpos fészekben csücsülő szelep, az meg vagy zár, vagy nyit. Ha nyit, jön befelé az anyag, ha zár, akkor nem megy sehová. Ezzel szemben a kétüteműeknél a gázdinamika nagyon sokat jelent: a beszívott friss levegőt és a kipufogógázt is mindenféle áramlások irányítják, hogy mikor és merre menjen. Ez értelemszerűen kevésbé pontos, mint a szelepvezérlés.

Ezért aztán a kétütemű esetén több a veszteség. A beszívott keverék egy része visszamegy a szívóoldal irányába, egy másik része dolgavégezetlenül kivándorol a kipufogón, a kipufogógáz egy része benn maradhat... Nem tökéletes a töltéscsere.

A négyüteműnél ez sokkal jobb: a szelepösszenyitás miatt itt is eltávozik némi friss keverék, de sokkal kevesebb, mint a kétüteműeknél. Ráadásul alig van visszaáramlás: beszívja a motor a keveréket, lezár a szívószelep, a sűrítés majdnem végig zárt szelepnél megy végbe.

Sőt, a munkaütemet is jobban el lehet választani a kipufogástól, így a gáz több munkát tud végezni a dugattyún. A négyüteműeknél a terjeszkedésre teljes fél fordulat van, zárt szelepekkel, dolgozhat a gáz nyugodtan, mielőtt jönne a kipufogóütem. A kétüteműeknél viszont az égés után gyorsan jön a kipufogás, a gáz egy része nagy sebességgel kiszáguld, viszi az energiát magával.

2011. nov. 1. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!