Mitől van, hogy a szívó szelep más elszineződésű?
A szívó a nagyobb, a kipufogó szelep a kisebb!
Az 1 és 4 hengernél van szép szine, a többi inkább kormos. Vagy sokat kapott, de lehet hogy kisebb a kompresszió a 2-3 hengerekben.
Ha a világosbarna szelepekre gondolsz, azok kipufogószelepek. A szívók a nagyobbak. Nem mernék rá megesküdni, de ez mintha egy VAZ 2105 szíjas hengerfeje lenne.
Központi karburátoros motoroknál (ez is ilyen, még ha nem is Lada, de a szívócsonk mutatja) teljesen természetes jelenség, hogy a szelepek, de néha még a gyertyák is más-más színűek. A négy hengerhez vezető szívócsatornák nem egyforma hosszúságúak, ezért a karburátorban beállított benzin-levegő keverési arány kicsit megváltozik, mire a keverék a négy hengerbe ér. Hidegen kicsapódik az üzemanyag a szívócsonk falára, melegen a forró szívócsonk miatti párolgás és a csonkban fellépő örvénylés viszi el egy kicsit a keverékarányt. A Ladákon jellemzően a belső hengerek dúsabb, a külsők szegényebb keveréket kapnak.
Ez látszik ezen a hengerfejen is: a belső hengerek jó dús keverékkel mentek, elkormolódtak, a külsők kicsit szegényebbel, ezért ott a kipufogószelepen szép világosbarna lerakódás keletkezett. Ez nem utal problémára, nagyjából megfelelő keverési arányt jelez. Azért csak a kipufogószelepek ilyenek, mert üzem közben jóval forróbbak, mint a szívószelepek, ezért a korom nem marad meg rajtuk, hanem leég róluk.
Én majd' egy évig szívtam a Tipo 1.4ie autómmal, mert néha telikapta magát benzinnel, hogy leállt, az alapjárat is szarakodott. Aztán egy 3500 forintos hőmérséklet jeladó megoldotta a problémát! A motorvezérlő néha nem tudta milyen meleg a szívótorok, és rádúsított, mert azt hitte hidegindítás van éppen...
:D
A monojet is központi, csak nem áramláson alapul a keverékképzés mint a karbiknál hanem elektronikával van vezérelve központi injektorral. Ez lényegében hasonlít a régi egy karburátoros motorokhoz amiknél különböző a szívócső mérete a hengerekhez.
A képen én hibát konkrétan a jobbról második hengernél látok, ott repedt meg a jobb felső részén a tömítés. Ez okozhatta valószínű a víznek a hengertérbe jutását, nekünk is hasonló volt.
Vedd le a tömítést, kapard le spaknival a maradékot, aztán valami fém etalonnal nézd meg hogy mennyire sík a blokktető és a hengerfej alja, "fény-rés" elvvel. Ha nagyon durva maródási nyomokat találsz vagy görbülést akkor síkba kell köszörülni a hengerfejet esetlegesen a motorblokkot is, persze csak ha javítható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!