Vezérműszíj csere előtt állok. Vettem egy DAYCO szíjat a szerelő azt mondta hogy cseréltessem ki egy Gates szíjra mert a DAYCO szakadt már el 30ezer km-nél is. Így is tettem. A műhelyben célszerszám híján nem tudták lecserélni a szíjat így egy másik szerelőhöz vittem aki állítólag FIAT szaki, és azt mondta h a DAYCO szíjat javasolja mert a Fiatok nem tolerálják a Gates szíjat és elszakadhat 30ezernél. Hol az igazság? Ki melyiket ajánlja?
2011. okt. 24. 09:59
1/9 anonim válasza:
Nincs igazság:) Mindkettő jó, de mivel mindent amit ember gyárt és szerel abban lehet hiba ,bármelyik elszakadhat . Nagyon sok múlik azon is ,hogy hogyan szerelik be, cserélik- e a feszítőket a vízpumpát(ha a vezérlésen van). Szerintem vedd azt amelyik olcsóbb,kérj számlát mindenről, szerelőtől is ,ha véletlen elszakadna akkor ki kell fizetni a kárt!
2011. okt. 24. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 A kérdező kommentje:
Igazából már nem akarom visszacserélni a Gates szíjat, mert hülyének néznek a boltban is, hogy állandóan kuncsorogni megyek vissza, hogy adjanak már valami mást a meglévő helyett... Előzőleg már visszavittem a Dayco szíjat, és + 2000 Ft-ért adták a Gates szíjat.. Úgy döntöttem ez marad, hacsak valaki le nem tud beszélni róla.. Olvastam azt is hogy a Gates szíj erősebb de ebből kifolyólag merevebb is.. A DAYCO viszont lágyabb... mindkettőnek megvannak az eőnyei-hátrányai..
2011. okt. 24. 13:29
3/9 anonim válasza:
A Puntomban Conti szíj van és és tökéletes,csak ajánlani tudom!
2011. okt. 24. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
A francia autókat Gates szíjakkal adják ki,a német autókat Contitech szíjakkal.Mindkettő nagyon jó,megbízható.Én Gates szíjat használok,ismerőseim közül van aki Gates,van aki Conti szíjat,Egyikre sincs semmi panasz.Az általad említett Dayko szíjról nincs infóm,ezért nem nyilatkozok erről.
2011. okt. 24. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
15:O6-os vagyok megint.Nekem mindig ezt a két márkát ajánlották a szerelők.
2011. okt. 24. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Mindkettő jó minőségű de talán kicsit a Gates jobb.
2011. okt. 25. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 A kérdező kommentje:
Tegnap felrakattam a Gates szíjat, és a szerelő elmagyarázta hogy a Gates szíj fogainak profilja gömb alakú, míg a Dayconak trapéz profilú fogazata van amely jobban illeszkedik a bordászíj tárcsájának fogazatába.Üzem közben gömb profil esetén fellép bizonyos értékű szlip ami koptatja a szíjat ezért egy erősen kopott szíj esetén elugorhat 1 vagy akár több foggal is a vezérlés plusz a szíj is visszahat a fogaskerékre így egy minimális értékben az is kopik. Ennek ellenére felrakattam a Gates szíjat mert nem akartam már csereberélni, de az biztos hogy leveszem 30-40ezer km után és legközelebb Daycot rakatok fel.
2011. okt. 25. 13:30
8/9 anonim válasza:
A vezérműszíjak első generációjának anyaga még neoprén volt. Az 1980-as évek közepén jelentek meg az un. HSN alapú szíjak, ("erősen telített nitril") melyek hőmérséklet állósága kedvezőbb. A vezérműszíjak első generációja trapéz fogprofillal készült. Később a gyártók áttértek a kerek, illetve módosított kerek fogprofilokra, ma ezek a jellemzőek. A csereperiódust a gyártók általában 60- és 120,000 km. között adják meg.
A trapéz fogprofilú szíjak felismerése nagyon egyszerű. A kerek, illetve módosított kerek profilú szíjak között már jóval kisebb a különbség. A pirossal megjelölt rádiusz kerek fogprofil esetén kisebb, ott a fog/foghézag görbe ezért kevésbé szabályos.
A vezérműszíj -és az ehhez kapcsolódó alkatrészek köre- kényes terület. Itt még egy kisebb tévedésért vagy mulasztásért is fizetni kell, csupán az a kérdés, hogy a szerkezet mennyi idő múlva és mennyire vaskos számlát nyújt be...
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!