Mért nem terjedtek el a 6 ÜTEMŰ erőforrások?





Alulról átlagos esetben 100 fok körüli olajköd vagy közvetlen olajsugár éri. Az égéstérben ennél sokkal nagyobb hőmérsékletek vannak, és gyanítom hogy a vízgőzzel sem hűlne le 100 fok alá (mert nem tud olyan gyorsan...)
Sejted miről beszélek?















Hát szerintem azért nem mert ott nem a "száraz" forró felületre nyomták a vízgőzt. (egy turbós motornál simán tud vörösen izzani a leömlő)
Rozsdamentes cuccokkal kivitelezhető lenne simán.





Meglepett az első két hozzászóló.Aki ennyire primitív annak semmi keresnivalója nincs a neten,nem igaz,hogy mielőtt belöknek pár marhaságok nem tudnak kicsit utána nézni a neten,így csak magukat járatják le névtelenül.
Szerintem azért nem terjed el a 6ütemű motor és a vízbefecskendezéses módszer(mert ilyen is van),mert csökkentené az üzemanyag fogyasztást,ami nem az olajlobbi érdeke.Lehetne olyan kocsit is gyártani ezen felül,ami még a kipufogó hőjét is elektromos árammá alakítja,így a külön a generátort se kéne hajtani,ami megint üzemanyag megtakarítás.
Pont emiatt ilyen drágák a diesel kocsik és az azt hajtó üzemanyag is már sokszor drágább mint a benzin,pedig előállítása lényegesen olcsóbb.Úgy vannak vele az olajcégek,hogy aki keveset akar venni az ő olajukból(mert egy diesel kevesebbet fogyaszt,az fizesse meg máshol...
Na ezért nem terjedt el eddig semmilyen jó alternatíva.





A ,,vízgőz károsítja a motort" kommentelőket szeretném bevezetni az általános iskolai kémiába egy picit.
A benzin ugye szénhidrogén. Tehát szénből és hidrogénből áll. A szén égése során szén-dioxid, a hidrogénből pedig VÍZ keletkezik MINDEN motorban. Érdemes megfigyelni télen, hogy a hideg kipufogókból elég szépen csepeg a víz, mivel a hideg kipuffon kicsapódik a gőz.
A hatütemű motornál, de még a vízbefecskendezéses négy- vagy kétüteműeknél is gyakran előmelegített gőzt használnak, az ehhez szükséges hőt a motor hulladékhőjéből nyerve, így nincsenek hirtelen durva hőmérsékletváltozások, de a gőz ugyanúgy végzi a tágulási munkát.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!