Miért nem indul a kocsi?
F-es Opel Astrám van (1996). Tegnap mentem vele kb. egy órát, leállítottam két percre, mert felvettem egy utast, de már nem sikerült beindítani. Olyan mintha az aksi rosszalkodott volna (nem tekerte meg a motort), pedig az előtt mentem vele, sőt az előtte való napokban is.
Ilyet még nem tapasztaltam, hogy ilyen hamar lemerülne. Az igaz, hogy télen néhány nap alatt lemerül, mert nem járok vele gyakran, de nyáron nem szokott vele probléma lenni. Aku probléma, vagy valami más lehet?
Önindító is lehet.
Nekem például szét volt teljesen esve. Hidegen beindult, majd bemelegedve hőtágult, és ha leállítottam és még melegen ismét be akartam indítani, akkor nem tekert. 4-5-szöt kellett próbálkozni, míg beindult. Egyszer aztán egyáltalán nem indultbe. Hagytam 40-45 percet állni, akkor megint pöccre ment. :) Ekkor döntöttem a csere mellett.
Az önindító problémát pont így ismered fel. Szóval ez tipikusan a rossz önindítónak a hibajelensége. Nehezen forog, holott akkutöltés bőven van. Néha beindul, néha nem (főleg melegen).
De lehet egyszerűen az is, amit az előttem szólók említettek.
Oxid, nem kell vele foglalkozni annyira, előfordul, viszont tisztítsd le rendesen és smirglivel pucold meg az érintkezőket. Az aksiban nem 14 volt van hanem 12.7 volt körül. Ha cellazárlatos, akkor két voltonként kevesebb, tehát 10, 8 és így tovább, mivel egy cella két voltos, és 6db van sorbakötve. De terheletlen állapotban egy gyenge aksiban is lehet 12 volt feletti érték, nem mérvadó...
Valószínű az önindítóval lesz gond ahogy az előttem lévők elmondták, de lehet hogy tényleg elég gyenge az aksi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!