Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az, hogy a jó...

Miért van az, hogy a jó magyar teherautókat, motorokat, buszokat meg még pl a villany motorokat (ÉVIG) nem gyártják? Pedig azt mondják hogy sok jó gépet gyártottak a magyarok.

Figyelt kérdés
2009. ápr. 21. 18:12
 1/6 anonim ***** válasza:
Az indok egyszerű volt: nem érte meg. Hogy kiknek és hogyan, az már a politikához tartozik. Mindenesetre ha más nem is, az Ikarus piacképes, jó buszokat gyártott, lett volna esélye talponmaradni. A Csepeli Motorkerékpárgyár már más téma volt (reménytelenül elavult egyhengeresek, korszerű, de megbízhatatlan kéthengeresek, általános trehány gyártási és összeszerelési minőség), a RÁBA Vagon- és Gépgyárról nem tudom, milyen minőségben dolgozott. Az üzemek bezárásának azonban az elsődleges oka a hanyag, képzetlen munkaerő rossz munkája és a tulajdonosok, vezetők felelőtlensége volt.
2009. ápr. 21. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Ez egy érdekes kérdés. Elég elterjd mostanában a politika miatt az a nézet itthon, hogy az Oroszok kommunisták, meg utáljuk őket. Miközben azt már alig tudják, hogy az oroszok voltak/vannak szinte az egyedüliek akik nagyobb tételben vásárolták meg a nyilvánvalóan rosszabb minőségű magyar termékeket. Ők tartották életben az Ikarust is, és amikor úgy döntöttek hogy nem kell nekik a magyar busz, az az Ikarus gyár végét jelentette. Szószerint. Felvásárolták mások a céget (mert oroszoknak már nem kellettek tőlünk buszok, másnak meg amúgyse kellettek, az itthoni "méretekre" pedig nincs értelme gyárakat tartani), és az új tulaj leépítette a céget, majd szépen sorban bezártak a megmaradt üzemek. De ez nem volt oylan régen, az oroszok 1998 körül mondták h nem, és kb 2000-2004-re lett a nagyrésze felszámolva, majd oylan 2007 körül gyakorlatilag két felvásárlás után az egész cég..
2009. ápr. 21. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Meg a politika. Leosztották és kész! Piac vagyunk.

Jah, a magyar munkaerő híresen "hanyag" és "képzetlen" :S (irónia volt)Meg a "technológiai fejlesztésben sem vagunk sehol" :S ÁHHH.. (ez is irónia lenne,csak azért írom iyde, mert nem tudom a jelét)

2009. ápr. 21. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Jó minőség volt, én csak ilyet hallottam. Soha nem hallottam rosszat.Háború előtt. a CSEPEL! A Danubia motor!! Milyen álom volt!


Az Ikarusz buszok most is sokkal jobbak, mint ez a szr Credo, amin az öregasszonyok pánikrohamot kapnak. A gyereküléseivel.

2009. ápr. 21. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

A Rába a mai napig üzemel, persze már nem olyan jelleggel, mint régen. Ma is gyártanak katonai járműveket és teherautókhoz hidakat.

A 60-as években európai szinten is mintaüzem volt! Annyira korszerű volt a gyártás technológia stb.

Akkor még volt mibe gyártani pl a Rába dízel motorokat, az Ikarus buszokba, a Rába teherautókba, A Claas Dominator (NSZK) és Fortschritt E-516-517 (NDK) kombájnokba és a Rába Steiger 180, 245, 250 traktorokba.

A Rába teherautókat amúgy nagyon nem szerették, éppen ezért a Volán tefu inkább Mercedes kamionokat vett, mert azok nagyobb teherbírású és olcsóbb kamionok voltak, mint a Rába gépei.

A Rába látta el az Ikarus buszokat motorral, később miután megszűnt a Rába által tervezett motorok gyártása (túl sok károsanyag kibocsátás stb) utána Detroit Diesel motorokat gyártottak licensz alapján.

Ha jól tudom a csepeli gépgyárban készítettek nagyon jó esztergákat, amiket külföldre vitték, mert annyira jó volt, viszont bevezettek egy olyan rendeletet (Eu rendelet volt) aminek a lényege az volt, hogy egy bizonyos decibel érték alatt kell, hogy működjön a gép, amit nem tudott a gyár teljesíteni ezért megszűnt a gyártás.

Kohászat szintén érdekes dolog mivel ha nincs mit bányászni akkor nincs mivel fűteni a kohót, külföldről kell behozni a kokszot ami jelentősen megdrágítja a gyártást így már nem lehet jó áron eladni a vasat, acélt stb.

Nagyban függtünk a Szovjetuniótól és sokat segített az együttműködése illetve a nagy felvásárló piaca.

2009. ápr. 21. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

A műszaki színvonallal nem voltak komoly gondok, megbízhatóak voltak a magyar járművek. Csak sajnos a kidolgozásuk nem volt olyan szintű, hogy az igényesebb nyugati piacon is megfeleljen. Itthon jó volt a Pannónia úgy is, hogy a kipufogó belső oldalát szálasra csiszolták, úgy is, hogy a hengeren a két felömlőnyílás hol egybeesett, hol nem, úgy is, hogy a váltót jókora csattanásokkal lehetett kapcsolni, úgy is, hogy a hegesztések nyomai látszottak a fényezés alatt. Nyugaton viszont szebb, igényesebb járműveket vártak, ami hol a technológiai igényeken bukott meg (az elavult szerszámgépekkel nehéz volt a Jawák, MZ-ek pontos, jól illesztett váltóit utolérni), hol a munkások nemtörődömségén (nehéz lett volna normálisan kicsiszolni a hegesztést a tankon vagy mondjuk egyenesen húzni a csíkot a láncvédőn).

Az Ikarus vagy a Rába ebből a szempontból kedvezőbb helyzetben volt, hiszen egy autóbusznál vagy egy teherautónál más elbírálás alá esik a kidolgozás, de ők is inkább a keleti piacokra tudtak exportálni.

2009. ápr. 25. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!