Hogy lehet autót tuningolni?
Többféle módszer is van.
Az első az, hogy a szomszéd unokatestvérének van egy ismerőse, aki hallott egy emberről, aki bármilyen motort megcsippel és jobban megy. Összehoznak vele, ő pedig pár ezer forintért feltölti neked a "varázsprogramot" OBD-n át vagy beszerel egy hiperszónikus, digitális, állítható tuningboxot (amiben van két ellenállás). Ettől az autó 30 litert fog fogyasztani 100-on, de fél másodperccel jobb a gyorsulása. Ha dízel, akkor még füstöl is, mint az állat. Ehhez felszerelsz egy sportlégszűrőt, aminek az olajozását szigorúan kihagyod, illetve egy olyan kipufogót, amit az égvilágon senki sem tervezett, de a szomszéd Feri olyan ügyes, jól összehegesztette és a hangja is olyan jó. Jó nagy. Utána már csak olyan szárnyak kellenek, mint "az Integrának a nídforszpídbe", veszel valami olcsó alufelnit (az igazán jó darabok gyárilag repedtek az agynál), alá akkora nyomtávszélesítőt, ami még elfér (az első kátyúban szétvágja a gumit a sárvédő), Pista bácsi vág a rugóból (a futóművet nem kell utánállítani, mert különben egyenesen menne az autó), elöl a féknyergeket, hátul pedig a fékdobokat lefested pirosra, a fényező ráködöl neked valami ízléstelen színt, felnyomatsz rá kétmillió matricát és kész a tuningautó. Jó nagyokat hazudsz a gyorsulásáról és a végsebességéről (a 100-as gyorsulás idejéből 3 másodpercet le kell vonni, a végsebességhez 40 km/-ht hozzá kell adni), kis idő múlva beszerelsz egy "nagyonbrutál" hifit (hangja az nincs, de jó hangosan recseg), majd jöhetnek az apróbb elemek a tökéletességért: kamu intercooler, síp a kipufogóba, világító szelepsapka-ablakmosó fúvóka-antennavég-ajtóreteszelő fogantyú-váltógomb, "éndzsöláljz" lámpa, rosszul befaragott gagyixenonnal, álszintezővel, hátul LED-es "lekszuszlámpa", amitől össze-vissza villoga az indexed, mert a villogtatón nincs elég terhelés. De nem baj, mert a pirosnál a féken állva 100%-os biztonsággal tudod elérni, hogy kifolyjon a mögötted álló szeme a borzalmasan erős féklámpától. Ha ezek is megvannak, készen áll az Igazi Magyar Tuningautó. Lehet menni tuningtalálkozókra, fel lehet tölteni a kocsi előtt feszítős képet a Facebookra, oszt' hajrá!
Vagy van egy másik módszer, ez ma már végérvényesen elavult, csak néhány régimódi ember alkalmazza. Ők először nézelődnek itthon és külföldön, mi is tetszene nekik, próbálják felmérni, mire kellene az autó (a hétköznapi használat más átalakítást enged meg, mint a hétvégi ünneplős autó) és mi lenne az, ami tetszik nekik. Mikor ezzel nagyjából megvannak, márka- és típusfórumokon érdeklődnek az ügyes kezű szakik iránt és velük kezdenek bele a komoly munkába. Tökéletes műszaki állapotba hozzák az autót, karosszérialakatossal végeztetik az átalakításokat, profi műanyagos készíti az értelmesen megtervezett idomokat, a motort pedig szakműhely tuningolja attól függően, mire kellene. Ők állítólag még attól sem riadnak vissza, hogy gázelemzőt használjanak a végső beállításnál, nehogy már ugorjon a zöldkártya. Sőt, képzeld: annyira elavultak, hogy nem csak chiptuningot csinálnak, hanem olajos kézzel bele is nyúlnak a motorba! Állítólag mindenféle vezérműtengelyeket meg szelepeket abajgatnak, cserélik a dugattyút a felhúzott erőforrásokban és még a hengerfej járatait is kibővítik... Szörnyű! Rémesen kőkorszaki módszerekkel tuningolnak, ráadásul néha még nem is ők mondják meg, mennyivel lesz erősebb az autó, hanem megkérdezik, mit szeretnél kihozni belőle. És még a kipufogó sem hangos, amit rátesznek, ráadásul a sportlégszűrőre is azt mondják, hogy olajozd. Pedig hát az univerzális és még drága is volt, minek olajozni? Most őszintén: ilyenek a profik?
A futómű is érdekes dolgokon megy át: van, hogy nem a létező legnagyobb felnit teszik rá, beállítják a futóművet, mindenféle szilenteket cserélnek és van, hogy a kanyarstabilizátor sem marad a helyén. A toronymerevítőnél is emlegetnek mindenféle krómacélt meg hegesztést... Á, amatőrök ők is! Még hogy fék? Nagyobb tárcsák? Hát ki akar megállni? A hifis is hangszigetelő anyagot épít be... Hát hogy fogják hallani kint a zenét? Sok-sok elavult emberrel van körbevéve, aki így próbál autót építeni.
Vagy van, aki otthon próbálkozik. Felméri, mit tud megoldani, aztán folyamatosan csiszolgatja az autót, szétszedi és összerakja vagy háromszor, végül már tudja, mi hogyan működik. Nem lesz csillogó-villogó masinája, nem is megy úgy, mint annak, aki másokkal építteti, de nagyon fog neki örülni.
:D
Többet nem tudnék hozzátenni, 92%-os kolléga elmondott mindent. Jót nevettem, tényleg így megy. Köszi. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!