Miért gyenge a szikra a 2ütemü kis motromnál?
Sorrendben az ellenőrizendő alkatrészek:
-Gyertya (lehet koszos, repedt, vagy csak öreg)
-gyertyahézag
-Gyertyapipa (van benne egy zavarszűrő ami el szokott pusztulni)
-gyújtókábel (ha régi, és töredezett a szigetelése, akkor máshol is testre húzhat)
-kondenzátor (ha rossz, akkor a megszakítón keletkezik a szikra)
-megszakító (ha van, ez is beéghetett)
-gyújtó trafó
-legvégső esetben a gyújtótekercs (bár ez ritkán megy tönkre, és akkor legtöbbször be se indul)
Leírom részletesebben is:
Leveszed a pipát, és beledugsz egy csavarhúzót, a szigetelt részen fogva tartsd a hengerfejtől kb. egy centire, és rúgj rá a berúgókarra. Ha erős kék szikrát látsz, ami legalább 1 cm, akkor rossz a gyertya, ha gyenge sárga akkor pipa le, és a kábel végét tartsd 1 cm-re, megint rúgj rajta ha szép szira van, akkor pipa csere, ha nincs, akkor nézd meg egy új kábellel is.
Vedd le a gyújtás burkolatot, és miközben valaki a berúgókart hajtja ellenőrizd nem szikrázik-e a megszakító (ha van). Tirisztoros gyújtásnál ezt kihagyhatod, mert ott ha a kábelig visszabontottad és nincs rendes szikra akkor elektronika csere.
Ha jó a megszakító és a kondi, akkor még próbálhatsz egy másik trafót, főként ha esetleg horpadt az oldala.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!