Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Manuális vagy automata váltó?...

Manuális vagy automata váltó? Melyik a jobb?

Figyelt kérdés
Tapasztalatok?
2011. aug. 9. 23:29
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
19%

Én írtam a 4,6-ot.

Természetesen ez nem vegyes fogyasztás,

hanem a legalacsonyabb fogyasztás, amit eddig produkált az autó.

Ezt 100 km/órás -tempomaton-, bármikor tudja.

Van egy rossz hírem, hogy egy utassal és légkondival is tudja a 4,6-ot!!


(Amúgy volt olyan autóm, ami nem bírt felmenni az érdi emelkedőn, csak ha kikapcsoltam a légkondit.

Na ez viszont nem olyan!)


Volt már elég sok autóm, amelyik annyit zabált, amennyit nem szégyellt.


Most, hogy megengedhettem egy "normálisabbat", fontos volt, hogy gazdaságos is legyen.

Miután rendszeresen járok ki Splitbe üzleti útra,

ezért konkrétan tudom mondani, hogy vegyes fogyasztásban (vagyis van benne nagyobb sebességtartomány is, komolyabb emelkedőkkel, 5,7 - 5,9 dízelt eszik 100-on.


Az meg, hogy nem lehet betolni??

Bocsi, de egy tíz millás autónál ez a szempont nem játszik...

2011. aug. 12. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:
74%
Én már vezettem automatát, nem is egy putrit, hanem egy BMW x6-ot, és utána úgy örültem, hogy visszaülhettem a kis 1.2-es Opel Corsa-mba, ami kéziváltós. Valami borzaszó automatát vezetni. Csak azok veszik, akik lusták, és van rá pénzük. Olyan, mint egy vezetésszimulátor. Nem lehet érezni az autót. Nagyon utáltam vezetni, és ezután nem is nagyon szeretnék automata váltós autót vezetni, mert nem érzed az autót, a vezetési élmény nulla. Persze, aki lusta kuplungolni, vagy nem megy neki, annak nyilván az a véleménye, hogy a kuplungolás rontja az élményt. Nem is vagyok az automatizálás híve, lassan már gép vezeti helyettünk az autót, ami elég szégyenteljes. Beültetsz egy átlag amerikait egy itteni kuplungos autóba, nem fog tudni elindulni, mert ott 95%-ban automaták vannak. Milyen nevetségesnek tűnik a mi szemszögünkből, igaz? :)
2013. dec. 27. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim válasza:
100%

Hát , azért az automata váltók se mai találmányok már , bár sokan elfelejtik ezt. A legelső hidrodinamikus automaták már léteztek a 70-es években is és azóta folyamatosan fejlődnek. Ma már elektronika vezérli ezeket is , de a lényeg ugyanaz : a vezetés kényelmesebbé tétele.


Nem tudom , én egyszer ültem automata váltós kocsiba (BMW 530) de az vmi felejthetetlen élmény mikor 0-ról úgy gyorsul fel mondjuk 100-ra , hogy nem szakad meg a kerekeken lévő nyomatékfolyam , azaz nincs az a megtorpanás , mint a hagyományos tengelykapcsolósoknál kikuplungoláskor. Szóval rám elég nagy hatással volt , akkor és nyáron tervezem megvenni életem első autóját , ami nagy valószínűséggel automata váltós lesz.


Akik meg , ennyire a fejlődés ellen vannak , azoknak gondolom nincs semmiféle rásegítő berendezés az autójukban (szervo : fék,kormány stb.) és gondolom véletlenül sincs turbo se esetleg vagy klíma.


Szerintem mondjuk egy évtized múlva , aligha fognak már manuális váltóval autót szerelni. Jah meg megnézném mondjuk egy új Porscénál , ami 3-4 s alatt ott van 100-on , hogyan váltjátok ki a 6 sebességet :D

2014. jan. 21. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:
Csak is Automata ;) nem hiába a Volvo buszok,kamionok a legjobbak,nem tudok olyat mondani hogy ne automata váltós legyen
2015. ápr. 17. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:
44%
Én manuálist vezetek, érzem az autót és tudom, hogy én irányítom, egy automata ezt nem hiszem, hogy megtudná adni..továbbá szerintem az automata a csicskáknak való..
2017. jan. 5. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim ***** válasza:

Persze mindkettőnek megvan a maga előnye, te döntöd el neked melyik fontosabb.

(előző vagyok)

2017. jan. 5. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim válasza:
Ez szerintem is egyén függő, hogy kinek mi a kényelmes és a megfelelő. Én inkább kényelmesen utazni szeretek, mint sem hajtani. A munkába járós meg szaladgálós autóm kézi váltós, a hobbi autóm automata. Fogyasztás különbségről nem tudok érdemben mit mondani. Az egyik az 2.0 benzin a másik 4.3 benzin. Nyilván a nagyobb többet eszik, de ez nem csak a váltó miatt van. A 2.0 kézi átlagban, 90-110 tempónál 8-9 liter között fogyaszt. De az automata váltónál tényleg költségesebb a szerviz és a javítás is. Ezt el kell fogadni, és tisztában lenni vele.
2018. jún. 27. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!