S. O. S. Ne nézzetek hülyének, de hogyan kell beindítani egy pedálos Suzuki eko-t? Hol a váltója, és hogyan kell váltani?
A Suzuki Eko kb. olyan, mint a Babetta, nincs klasszikus váltója.
Sztenderre állítod, nyitod a benzincsapot, szivató, felállsz a pedálra, nyomod a dekompresszort, tekerni kezdessz, amikor már forog a motor, elengeded a dekompresszort és kis gázt adsz. Ha szerncséd van beindul!
Dekompresszor: egy kis kar bal oldalt a fék alatt, amit ha megnyomsz nem lesz kompresszió és könnyebb átfordítani a főtengelyt!
Nincs váltója nem kell sebességbe tenni, csak húzod a gázt és megy! (Vagy nem!) :D
Még valami: Ha 14 éve nem volt használva, akkor az olajat érdemes kicserélni benne. A gyertyát is érdemes megnézni! MIelőtt indítani próbálod érdemes ellenőrizni, hogy átfordul-e a főtengely, mert enyi idő alatt megrakódhatott mindenfélével, és még a gyűrűk is letapadhattak. A gumik se lehetnek valami jók, mert azok álltukban is romlanak. A láncoknak se árt egy kis kenés...
Szóval ilyenkor érdemes lenne tüzetesen átvizsgálni az egészet, uram bocsá én még a hengert is lehúznám, hogy megnézzem a dugattyú milyen állapotban van! A szimmeringek is felkeményedhettek, és az se jó.
Az EKO-nak NINCS dekompresszorja! Kuplungja van, ami az indításhoz, illetve a "menéshez" kell.
Amúgy sztenderre állítod, elkezdesz tekerni, és amikor már jól forog, behúzod a bal oldali kis kart (kuplung).
Másik, ha ennyit állt, jó esetben "csak" karburátortakarítás, kipufogószutykolás és tank-takarítás. Ez a legnehezebb, mivel maga a váz a tank. szertendőszéjjel darabokra kell szedni az egész gépet.
Ha nincs szerencséd, akkor a főtengely-szimeringeket is cserélni kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!