Miért ilyen drágák az elektromos autók?
A Mitsubishi i-miev újonnan 10 millió forint, egy colt meg kb 3 millió újonnan. 7 milliós az árkülönbség, ennyivel kerülne többe egy villanymotor??
Az addig ok hogy egy idő után visszahozná az árát mert töredéke a fenntartási költség a benzineshez képest. De kb 100-130km a hatótáv és tölteni jóformán csak otthon lehet. A töltés is időigényes, és addig nem lehet vele menni. Egy benzinessel meg lehet tenni egy nap akár 1000km-t is, mert a tankolás 5 perc, de az elektromost órákig kell tölteni, így nagyon keveset lehet vele menni egy nap mert a töltéssel sok idő elmegy.
Hogy nézne ki gazdaságilag, ha a jelenleg használatos és abból milliárdos, többszörös milliárdos befektetők egyszer csak azt vennék észre, hogy apad a jövedelmük mert nem kell olaj, benzin? Ha lehet minden áron magasan tartják az alternatív járművek árát. Ha valami korszakalkotó áttörés lenne ezen a piacon inkább felvásárolják, vagy lehetetlenné teszik a termék feltalálóját illetve annak alkalmazását.
Másik oldalról: az államoknak mekkora bevétel az üzemanyag adóban. Pl. egy elektromos autó feltöltését ami napenergiával vagy más közvetlenül nem mérhető energia pótlással történne, hogyan ellenőriznék? Ha ellenőrzik akkor biztosítani kellene annak minden időben való hozzáférést.
Szerény meglátásom ez lenne.
Az elektromos autók élvonalát a Tesla Motors képviseli ( [link] ). Utánuk jön a kínai BYD, aztán van egy Grand Canyon-nyi szakadék, és jönnek a "modern" gyártók, mint pl. a BMW.
Na tessék szétnézni a Tesla háza táján. Ők egyáltalán nem olcsók, viszont amit adnak az nagyon is versenyképes. Mind technológiában, minőségben, teljesítményben és hatótávban. Önnön kategóriájához képest pedig nem drága. (Legyen egy fullos Model S 16 millió, vegyél ugyanannyiért egy fullos BMW-t vagy Mercedest. Nem biztos, hogy összejön. Viszont azt tegyük hozzá, hogy hazánkban nagyon drága autót venni, talán a világon a legdrágább, pláne az átlagjövedelemhez viszonyítva.)
Abban igazatok van, hogy az akkumlátor-technológiától nagyon is függenek az e-autók. Viszont az akksi technológiát nem tudják az olajlobbisták visszafogni, mivel rengeteg más területen szükség van rá, ami sokkal fontosabb, mint a kőolajpiac. Például, van űrkutatás, IT, orvostudomány. És jó hír, hogy gyerekcipőben jár, tehát van még hová fejlődni. És ha más nem, akkor maguk a gyártók ráérnek fejleszteni, támogatást pedig a kőolajban nem érdekeltektől is kaphatnak.
Szerintem ezért:
Ma még az elektromos autó mellé (ha tetszik, ha nem) kell tartanod egy másik, mindennapi használatra is alkalmas autót. Tehát csak azok vesznek elektromos autót, akik alapból megtehetik (gazdagok). Az elektromos autókat csak kis szériában tudják gyártani (nem is feltétlenül futószalagon) így egy példány gyártása fajlagosan drágább, még akkor is, ha egyébként maga az elektromos motor ára töredéke lenne egy benzines motoréhoz képest.
A jó akkuk nagyon nagyon drágák. És persze itt van még a szokásos "brand"-et kell építeni köré. Vajon egy 30e ft-os technológiát tartalmazó IPhone miért lesz a végén 200-250e ft? Mert ígyis megveszik, és mert ettől lesz az alma alma, és nem sima PC. Az emberek hülyék, képesek bármilyen hülyeséget megvenni drágán ha elhitetik velük, hogy ez kell nekik.
Állítólag Iphone-ra van valami olyan program, ami csak azt tudja, hogy kiírja, hogy ha ez a program megvan neked, akkor gazdag vagy (kb 2 napnyi fejlesztés). A progi 5000 dollár. A srác aki megírta egy csomó pénzt kaszált belőle. No komment.
Az egyedi autók mindig drágák, és az elektromos autók még egyedinek számítanak.
Az akkuk fejlesztésével kapcsolatban ugyanazt tudom mondani, amit eddig is: az utóbbi 100 évben gyakorlatilag nem történt előrelépés. 50 évvel ezelőtt pontosan ugyanilyen hatótávot tudtak megtenni az akkori elektromos autók.
Az olajlobbi szerintem még nem foglalkozik az elektromos autókkal. Annyira nem ellenfelek... Másrészt ha minden kötél szakad, felnyomják az olaj árát és el van intézve a dolog.
Mondjuk az tény, hogy az elektromos autónak még mindig több értelme van mint a mostanában terjedő hibrideknek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!