Ha 13"-as lemezfelni van gyárilag az autómon és lecserélem 15" alufelnikre az milyen "hátrányokkal" járhat?
Nem feltétlenül fog csalni az óra. Ha helyes váltóméretet választatsz, akkor semmi probléma nem lesz. A kerékcsapágyakat sem fogja jobban terhelni a nagy felni, ha ugyanolyan ET számú kerül felszerelésre, és mondjuk ugyanolyan széles is. Kis eltérés természetesen megengedett.
Mivel a felni nagyobb lesz, és a kerék külső átmérőjének változatlannak kell maradnia, ezért értelemszerűen a gumi lesz peresebb, vagy legalább is alacsonyabb oldalfalmagasságú.
A változtatás szempontjából ez az egyetlen és érdembeni tényező amiről érdemes szót ejteni. A peresebb gumi kissé dübögősebb lesz, de ugyanakkor sprődebb és kevésbé nyúlós. Ez főleg hirtelen kormánymozdulatoknál és nagy sebességű kanyaroknál fog mosolyt csalni a pilóta arcára, mert direktebb lesz vele a kormányzás, és nem fog úgy elnyúlni a kanyarban mint a nagy ballonos abroncs.
Ugyanakkor sérülékenyebb is, ez sem elhanyagolható tényező ezken a hitvány utakon. Ha röviden kellett volna ezt elmondani, azt mondtam volna, hogy sportosabb érzetet fog kelteni, de cserébe kényelmetlenebb és kényesebb is a peres gumi a nagy felnivel.
Nagy kerékhez széles gumi dukál, azokkal pedig a fékút is csökkenthető, persze nagyon sok múlik a gumikon, azoknak minőségén és állapotán.
Aluhoz spec csavar kell.
A nagyobb kerék peresebb gumit ad, ami folytonos felni-és gumisérülésekhez vezet, és a gumi kevesebbet csillapít, azaz eszi a lengéscsillapítót és a szilenteket és az idegeidet.
Egy méretet még érdemes lehet feljebb menni, de utána ésszerütlen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!