Emelkedőn elindulásnál forgalmi vizsgán kötelező behúzni a kézi féket vagy foghatom lábfékkel is?
12:47
30 év alatt nem jutottál el odáig, hogy a kuplungnak van egy fogáspontja, ahol még nem indul el az autó de még a leggyengébb motor is képes rá, hogy egész meredek dombon is megtartsa az autót?
Kuplung valoban meg lehet vele fogni a kocsit de,gondolom nem szívesen csengeted ki a kinyomó szerkezet árát ha cserélni kell.A lábfékes elindulás meglehet csínálni nem nehéz de tudod ki fogja lábbal ha egyszer van kézi fék is.
Ott van akkor használhatod nem viccböl rakták bele.ha élet tartamra mész és sporolásra akkor használod.ha neked mindegy hogy mit hány km-ént cserélsz akorr ahogy érzed.
Hogyan tervezed kivitelezni egyébként? Gondolj bele! Ha az egyik lábad a féken a másik a kuplungon akkor mivel fogsz gázd adni? :)
Tengelykapcsoló használata nélkül -manuális váltójú autónál nem fogsz tudni elindulni!
A mutatvány neve Kézifékes elindulás. Én ebből vizsgáztam gyakorlati vizsgán. Éppen esett az eső és frissen nyírt fű teritette be az emelkedőt. Háát pörögtek a kerekek rendesen, de végülis elindult. Nekem spec. eszembe se jutott lábféket használni, nem csak a technikai kivitelezhetetlensége miatt cssk szrintem a kézifékkel elindulni a legkönnyebb ebben a helyzetben!
Teszed az 1-et kuplungot lassan óvatosan elkezded felengedni és közben nyomod a gázt. Mikor érzed, hogy menne az autó akkor kiengeded a kéziféket. Ennyi az egész...
A válasz írója 73%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 16:12
Most figyelj: és mi van, ha esetleg nem működik a kézifék, és úgy kell elindulnod lejtőről? Nem árt ezeket tudni, és én is csodálom, hogy 30 év alatt valaki még egyszer sem használta... Persze, nem kell mindennap csinálni, de én azt gondolom hogy nem árt tisztában lenni bizonyos alap dolgokkal, vezetéstechnikai fogásokkal.
Kérdező: úgy indulsz el ahogy akarsz, és ahogy tudsz. 50 cm-nél többet ha hátragurulsz, abban a szent minutumban vége a vizsgádnak. Ha mögötted közelebb állnak, és arra a kocsira rágurulsz értelemszerű módon megint csak vége a vizsgának.
Én a helyedben kézivel indulnék, mert azt jobban begyakoroltad és nehezebb is elszúrni. Inkább adj egy kicsit nagyobb gázt, csússzon jobban a szegény kuplung, de akkor tuti nem gurulsz hátra.
Míg ha csak lábfékből akarod megoldani, és nem figyelsz oda eléggé, már hátra is gurultál annyit, hogy vége. Én majdnem pont így buktam meg. Álltunk a pirosnál, nyomtam a féket, kicsit elbambultam, és már gurult is a kocsi, még épp időben észbe kaptam. Hát mit ne mondjak, a VB arcán azért láttam hogy elfilózott mi legyen...
Szóval hivatalosan úgy csinálod ahogy akarod, de én vizsgán csakis a biztosra mennék. Élőben majd azt csinálsz amit akarsz, de 11 rugó plusz X pótóra árán én nem kísérletezgetnék (pláne ha nem vagy gyakorlott...)
15:49
Baromság. 320.000 km van az autómban ( 45.000-rel vettük ) és a komplett gyári kuplungszerkezet van benne, soha még csak meg se lett bontva.
Az egy jó kuplungot NEM koptat, ha 800-as alapjáraton 1 mp-re megfogod vele az autót, leveszed a lábad a fékről (nem fog hátragurulni) és átteszed a lábad gázra, kisgáz és hajrá.
Ha béna vagy és 4000-ig pörgeted ilyenkor a motort az igen, szétcseszi. De egy elindulás nem.
Sőt, hogy mondjak jobbat, a VILÁG ÖSSZES automata váltója pontosan ezt csinálja (dombnak felfele állva leszállsz a fékről D fokozatba meg se nyekken az autó se előre se hátra) és mégse dobálják el az automata váltókat 300.000 km előtt túl gyakran.
Lehet, hogy már leírták nem kell behúzni a kféket és megvan határozva, hogy mennyit gurulhatsz hátra.
Az oktatóm arra tanított, hogy kuplunggal fogjam meg ne tököljel a kézifékkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!