Hogy kell szakszerűen megállni a piros lámpánál?
A komment megírásának időpontja: tegnap 23:46
akkor esetleg áruld el, miről van szó
Vagy fékpedál vagy kézifék. Üresben nem hagyjuk a pirosnál az autót fék használata nélkül. Egy üresben lévő autót elég épp csak megkoccintani hátulról, és már töri is az előtte lévőt!!! Tehát neked lesz egy elől-hátul törött kocsid...
Nekem mondjuk "szerencsém" van, mert automata váltós kocsinál esélyem sincs nem nyomni a féket :) [Ja de, kirakom N-be a váltót...] :d
"én üresbe kapcsolok,gurulok a lámpáig/előttem álló kocsiig,majd kuplung be és fékrezek,amég meg nem állok"
Ha üresben gurulsz ugyan mi a frásznak nyomod a kuplungot a fékezésnél? Teljesen értelmetlen és csak koptatod...
"Vagy fékpedál vagy kézifék. Üresben nem hagyjuk a pirosnál az autót fék használata nélkül. Egy üresben lévő autót elég épp csak megkoccintani hátulról, és már töri is az előtte lévőt!!!"
Ezért kell nézni a tükröt. Ha látod hogy a mögötted jövő nagyon jön, lehet nyomni a féket. Ha viszont közel s távol senki nincsen mögötted, felesleges nyomni, csak elfárad a lábad :)
Ha a mögöttem jövő már megállt, és jó követési távolságot hagyott, akkor el szoktam engedni a féket. A fék nyomása közben ég a féklámpa, azaz megy bele az üzemóra a féklámpába. Plusz ha sokáig nyomod, a meleg megolvaszthatha a féklámpabúrát (legalábbis régi autónál).
Simson? Attól függ mennyire könnyen találod meg az ürest.. :P
Ott is ugyanezek vonatkoznak, észreveszed hogy piros, visszaveszed a gázt, kicsi fék, mivel Simson a fordulatszám kis lassulástól is nagyot esik, behúzod a kuplungot, kirakod üresbe, kuplung visszaenged, ha eltaláltad az ürest akkor fékezel tovább. Ha elsőre nincs meg az üres, akkor fékezés közben behúzott kuplungnál tovább keresed, ha megvan kuplung elenged.
Mindezek közben előre és a tükörbe is nézel, egyrészt hogy lásd hol kell megállni, másrészt hogy ne trafáljon hátulról telibe senki.
Ezeken a gépeken nincs sok értelme visszaváltogatni, mivel nem tud olyat a karbi, hogy motorféküzemben nem ad üzemanyagot. Viszont a kinyomómechanizmus itt is jobban terhelődik ha húzod a bal kart, úgyhogy érdemes üresbe tenni ha pár másodpercnél többet állsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!