Van egy 2103-as Ladám, és szeretném szebbre, fiatalosabbá, illetve gyorsabbá tenni olcsón! Mindenféle képpen olcsón! Szeretném azt hogy hogyan és mivel, és az mennyibe kerül és hol?
ezt olvasgasd, a fórumot is, valamint nézd a hirdetéseket
mert itt a gyk-n csak osztani fognak h add el és vegyél másikat
Igen, én is a zsiguli.hu-t tudom ajánlani. De ott se rögtön kérdezősködj, előbb olvass, mások mit, hogyan valósítottak meg.
Az ötleted ugyanis nem rossz, csak nem eléggé konkrét, ki kell még forrnia. Kicsit fiatalosabbá, szebbé, gyorsabbá tenni... Ez millió meg egy irányba vezethet. Függ attól, mennyi pénzt szánsz rá, hol és hogyan használnád. Viszont célszerű összeszedni az igényeidet, mert úgy lehet egy hozzáértővel kialakítani, mi is lenne neked a legjobb. A tervezésre nem kell sajnálni az időt és a pénzt, mert sokat spórolhatsz vele. Lehet, hogy ha nem ugrasz bele azonnal, hanem vársz pár hónapot, találsz egy jól bevált, mások által sokszor megvalósított megoldást, amivel elkerülheted a kísérletezgetés drága és hosszadalmas folyamatát.
De készülj fel rá, hogy kompromisszumokat kell kötnöd. Olcsón csak akkor fog menni, ha sok mindent végzel saját magad. Minden más esetben fel kell készülni arra, hogy sok-sok pénzbe fog kerülni még egy Lada esetén is. A jó minőségű munka és alkatrész autómárkától függetlenül drága.
Viszont érdemes megfontolni a nagy átalakítás előtt még egy lehetőséget: ha a gyári állapothoz közeli az autó, veteránként is sokat érhet. A kereklámpások ára igencsak megindult felfelé, közöttük a 2103-as különösen keresett lett.
először is szeretnék maradni ennél az autónál, ez biztos, hiszen van a családunkba kettő, egy veteránkorú(79-es)azt teljesen felújítottuk eredeti alkatrészekből a haverokkal, már csak vizsgára vár!
és van egy rozsdamentes jó szerkezeti állapotba lévő(81-es)ami sokba kerülne eredetire visszahozni, ezért szeretném valami kevésbé feltűnő de annál jobb autóra átalakítani, itt gondolok a futóműtől a belső átalakításra is!
jah és azok akik fikázzák, azoknak csak annyit hogy a lada illetve a ladázás egy kultusz, egy olyan élményt adó jármű ami más nem biztos hogy visszaadja!!!
Pláne ha jó állapotú!
Nekem egy 1,3-as szíjas 05-öm van most készülök egy hengerfej optimalizálásra de mivel ez olyan 40 ezer -7-ig terjed így várok egy kicsit vele.ebben benne van a hengerfej égésterének alakítása csatornák polírozása (+1mm-es bővítése) szelepvezetők átalakítása,szelepek átalakítása meg egyéb pici dolgok. de nekem ennyi minden nem kell ugyhogy maradok egy szimpla csatorna polírozásnál hogy jobban áramoljon a benzin és levegő ,lesz benne bronz szelepvezető,gyári szelepek,könnyített szelephimbák gyári rugókkal, egy 316-os vez.tengely, egy enyhe hengerfej sikolás,fokolókerék. és majd később a papírok végezz a hengertömb zsugorossá lesz téve de nem hajtókarral hanem alacsony dugattyúval könnyített hajtókarokkal bronz perselyekkel ,80-as főtengellyel ami könnyített lesz, acél lendkerék és egy 5-ös váltó ;) egyenlőre ennyi lesz a többi meg majd alakul de előbb pénz kell hozzá :D
Beltér : nekem sajt készítésű számlapjaim vannak amiknek a számain átjön a fény ;) plazma hatás
az nem rossz:)
mivel az enyém elég sokat fogyaszt(10-12L)ezért arra gondoltam először berakom a gázt, és a motor terén amiket ladánál szoktak alkalmazni, olyan chiptuningot belerakni, akkor nem lesz erőtlen sőt, ha feltudnám legalább 100 LE környékére vinni az ilyen apró tuningfogásokkal az jó lenne,
itt gondolok kipufogó, légszűrő, 5-ös váltó karbi stb
A Ladába ne akarj chiptuningot rakni. Nehéz lesz. Vagy az eddig épített autóitok befecskendezősek voltak?
Szóval: ha neked 100 lóerő körüli Lada-motor kell, akkor ne foglalkozz a fogyasztással. Egy olyan erőmű meg fogja enni a maga 15 literjét, ha kihasználod a teljesítményét. Gázzal persze valamivel olcsóbb ez a játék, de ott se számíts sok jóra. 100 lóerőhöz nem árt egy alapos motorfelújítás, lehetőleg a gyárinál jobb alkatrészekkel (grammolt dugattyúk, könnyített, centrírozott lendkerék, jó minőségű hajtókarok, esetleg nagyobb teljesítményű olajszivattyú), mellette pedig némi bűvészkedés a hengerfejben. Egy kis síkolás, növelt kompresszió, szépen megigazgatott csatornák, lecsapott kanyarok, nagyobb nyitási szögű vezérműtengely, kisebb áramlási ellenállású kipufogó, stb. A karbi még talán ki is bírja (az A-s autókhoz is elég az "okosított" DAAZ-karburátor). Ez abból a szempontból jó, hogy a gyári karbin könnyebb kiépíteni a gázrendszer csatlakozását, mint bármilyen más tuningkarburátoron. A gyújtást viszont érdemes elektronikusra cserélni, hogy a nagyobb kompressziójú hengerben is átugorjon a szikra és magas fordulaton is megbízhatóan dolgozzon. Ennyi talán elég is a 100 lóerőhöz, utána már csak az a feladat, hogy az autó ezzel a teljesítménnyel elbánjon: merevebb karosszéria, biztosabb futómű kell alá.
köszönöm a válszt, hasznos volt számomra, természetesen a chip tuningot nem szó szerint értettem!!!
a futóműt is át szeretném alakítani egy kis ültetés meg egy kis keményítéssel, merevítésekkel nem lenne gond, mert az egyik haverom már sok ilyet csinált!!!
köszi még egyszer:)))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!