Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha ezt beteszem a kocsimba,...

Ha ezt beteszem a kocsimba, mivel lesz jobb? (link)

Figyelt kérdés
[link]
2011. júl. 19. 01:03
 1/5 anonim ***** válasza:
Semmivel.
2011. júl. 19. 01:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Jó lenne tudni néhány alapadatot: mekkora a szívó- és a kipufogószelep nyitása, mennyi az összenyitás, mekkorát emel a vezérműtengely... Úgy meg lehetne mondani, hogy mit fog vele produkálni az autó.

Viszont ha csak ezt önmagában szereled be, akkor annyival lesz jobb, hogy nem fog menni, cserébe jó sokat fogyaszt majd és még alapjáratod sem lesz. A vezérlési idők módosítása ugyanis olyan szinten rendezi át a motor működését, hogy abba már alaposan bele kell nyúlni. A "nagytengely" arra szolgál, hogy javítsa a töltéscserét, vagyis ugyanannyi idő alatt több levegő száguldjon át a motoron (persze benzinnel megkeverve és munkaütemet végezve). De ha a hengerfej gyári, nem éppen ideális csatornáihoz nem nyúlsz, akkor semmit sem ér az egész, mert azokon alig lehet több gázt átpréselni. Vagy például hiába jutnak be több levegő, ha a karburátor nem tud vele mit kezdeni, a másik oldalon meg a kipufogón "nem fér ki". Vagyis a vezérműtengely cseréje sok más átalakítást is magával hoz, önmagában nem működőképes tuningmódszer. Bár én kétlem, hogy egyáltalán létezne olyan alkatrész, aminek a cseréjével önmagában, mindennemű hangolás nélkül erősebb lesz a motor. Bár a "TURBO"-matricáról azt mondják, ilyen...

2011. júl. 19. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Értem.

És ha a főtengelyt könnyítem le? Meg a lendkereket?

2011. júl. 19. 11:28
 4/5 A kérdező kommentje:
Ja, meg egy Janó-féle 50-es rendszer mennyivel emeli kb a teljesítményt?
2011. júl. 19. 11:29
 5/5 anonim ***** válasza:

Ha a főtengelyt és a lendkereket könnyíted, akkor pörgősebb lesz a motor, hamarabb reagál a gázadásra, illetve ha nem kókler műhelyben történik a könnyítés, még a rezgései is csökkennek. A fékpadon pár lóerőt tud hozni ez a módosítás, nem forgatja fel a világot.

Ha pedig 50-es Janó-kipufogót teszel szériamotorra, akkor jó sok pénzt szórsz ki az ablakon. A gyári Lada-motorokra sok az 50-es, kis fojtású kipufogórendszer. Csak a hangjuk lesz tőle nagyobb, de hiába van ott a nagy kimeneti keresztmetszet, ha nem megy be annyival több keverék a szívóoldalon, nem érsz vele semmit. Márpedig ahhoz, hogy egy motor "meg tudja tölteni" az 50-es kipufogót, kell rajta egy kicsit csiszolni.

2011. júl. 19. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!