Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Angolul miért úgy mondják a...

Angolul miért úgy mondják a lóerőnek, hogy fék lóerő (brake horsepower)?

Figyelt kérdés

pl. 200 bhp (brake horsepower)

magyarul csak simán 200 lóerő


2011. júl. 18. 15:05
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

A kettő ugyanaz, csak az angolok alaposabbak, és megkülönböztetik a BHP-t és a WHP-t.

A BHP a motoron közvetlenül mért teljesítmény (a lendkeréknél), a WHP pedig a kerekeken mért teljesítmény, ami le is jut az aszfaltra.

A katalógusokban a BHP szepel (mivel nyilvánvalóan az a több).

2011. júl. 18. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim válasza:
0%
Mert ők így találták ki,hülye egy nyelv de ha egyszer ezt kell tanulni...........
2011. júl. 18. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Angolul a közlekedési dugó miért közlekedési lekvár?
2011. júl. 18. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Jolinal köszönöm szépen a választ, mostmár világos. Köszi még egyszer.
2011. júl. 18. 15:21
 5/8 anonim ***** válasza:
Valószínűleg mert fékpadon mérik.
2011. júl. 18. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
17%
Mert köztudottan beltenyész nép ...... és a beltenyészet agyilag nem frankó :)
2011. júl. 18. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:
100%

"Angolul a közlekedési dugó miért közlekedési lekvár?"

Azért amiért nálunk a héja az egy madár és valaminek a külső rétege is lehet...

A jam nem csak lekvárt jelent. A szavaknak több jelentése lehet, és a megfelelőt a szövegkörnyezettől függően kell értelmezni (ahogy a magyarban is).

A példánál maradva a JAM:

• dzsem, gyümölcsíz, lekvár

• préselés, sajtolás, beszorulás, beékelődés, bepréselés, beszorítás, beékelés, összenyomás

• összezúzás

• tolongás, zsúfolt tömeg, torlódás, dugó, torlasz, jégtorlasz, teletömés


Oktondi dolog cinikusan egy nyelvet megszólni úgy, hogy a sajátunkban körbe sem nézünk.

2020. júl. 14. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Creckie válasza:

Nemértek a motor technikához, de kb 2 perc gondolkodás után erre jutottam:

Valószínűleg a BHP azért fék lóerő, mert fékpadon hajtás nélkül tisztán a motor erőt határozzák meg így. Gondolom a főtengelyen mért lóerőt határozzák így meg még a váltómű előtt. Azért kell különbséget tenni BHP és WHP között (wheel horse power - kerék lóerő), mert attól h a motor hajtás nélkül képes 1000 lóerőre (BHP), attól még a meghajtott kerekekig nem jut el csak a töredéke ennek, mert ezen csökkenthet a váltó áttételezése, csapágyak gördülékenysége, a differenciálmű és az abban lévő olaj sűrűsége, fékpofák még újak ezért kicsit befognak még a tárcsák, a kerekekre nehezedő súly, stb. Szerintem teljesen logikus h miért féklóerő, csak manapság nehéz 2 percig is elgondolkodnia az embernek egy témán...

2020. okt. 25. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!