Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szekvenciális vagy Manuális?

Szekvenciális vagy Manuális?

Figyelt kérdés

Kinek mi a véleménye? Érvek és ellenérvek a szekvenciális és a manuális váltókról.

A szekvenciális váltóval többet fogyaszt a kocsi?


2011. júl. 18. 11:00
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

Nem, nem fogyaszt többet szekvenciálissal. A szekvenciális váltókban nem használják a hidrodinamikus kuplungot, ami a hagyományos automaták többletfogyasztásához nagy mértékben hozzájárul.

Átlagautóhoz, bevásárolni járni felesleges a szekvenciális. Ott többet ér az, hogy mondjuk ötödikből harmadikba közvetlenül tudsz váltani vagy kettesben gurulásból is hamar megvan a hátramenet. A szekvenciálisnak csak sport- vagy versenycélra épített autókban van értelme. A gyorsabb váltásokat ugyanis kigyorsításnál tudod jól kihasználni, mikor vadászod a tizedmásodperceket. Közúton ilyen helyzet nem szokott adódni (kivéve, mikor a "csippelt" füstokádó germán turbódízellel csak azért is megmutatod a lámpától mellőled induló Civices boyracernek).

2011. júl. 18. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 NoodIy válasza:
100%

A manuális megoldás a legolcsóbb, de tökéletes működtetése elég nagy hozzáértést igényel.


A szekvenciális váltó többféle lehet. Sokminden múlik azon, hogy kuplungos e, vagy viszkós tengelykapcsolós (mint a sima automata váltók, pl. szekvenciális üzzemmódban idevehetők szerintem).

A robotizált szekvenciális váltókban ugyanúgy van kuplung mint a manuálisban, csak nem te vezérled hanem elektronika. Ezek a váltók általában a lehető leggyorsabb módon képesek váltani, folyamatosan, míg manuális váltónál azért ott az emberi tényező (nem lehet mindig tökéletesen váltani.)


A robotizált szekvenciális váltóknak nem nagyobb a fogyasztása mint a sima manuálisnak. Árban sokkal drágábbak, mint manuális társaik.


Az automata váltok szekvenciális üzemmódban (tiptronic, steptronic) a fogyasztást nagyban növeli, lassan vált, de egyenletesen, nem rángat.


Ha pénz nem számítana, egyértelműen a robotizált szekvenciális megoldás a legjobb döntés, lehetőleg duplakuplungos változatban.


Sima utcai, esetleg amatőr verseny használatra ár/érték arányban sokkal jobban megéri egy manuális váltó ( kapcsolókörmösnél még a kuplungot is lehet hanyagolni ha értesz hozzá).

2011. júl. 18. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 NoodIy válasza:
Bár a kérdésednek valahogy úgy kellett volna hangzani, hogy "szekvenciális vagy H-váltó", esetleg "manuális vagy robotizált vagy automata váltó".
2011. júl. 18. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!