Lenne vele valami problema?
Ez a keverés azért eléggé merésznek számít. Ha utánaszámolsz, a benzin mértékének 10%-a a gázolaj, vagyis ún. 1:10 keverési aránnyal készülne. A keverékolajzású kétüteműeknél a "legvastagabb" arány 1:20 körüli, de ma már az 1:50 és az 1:100 számít normálisnak. Az Otto-motorban alapvetően nem számít jónak, ha benzinen kívül más is bekerül a motorba, lásd a négyüteműek gondjait a kipufogó elkormolódásával. Épp ezért vékonyítják a keveréket, amennyire a motorolajak megengedik. A négyüteműek ráadásul nem is igénylik a belső kenést, mert a forgattyústengely, a dugattyúcsapszeg és a vezérmű kenése az olajkörből történik, a szelepeket pedig az üzemanyag keni és hűti (illetve az a minimális mennyiségű motorolaj, ami a szelepszárszimmerringeken mégis átjut). A gázolaj égési tulajdonságai a benzinéhez képest rendkívül rosszak: bizonyos körülmények között hajlamos kormolni, ami le tud rakódni az alkatrészeken. Nem javaslom tehát az ilyen keverék használatát.
Érdekességképp viszont leírom, hogy nem teljesen elveszett az ötlet, létezett olyan négyütemű motor, aminél keverékolajozást alkalmaztak. Az AJS Porcupine feltöltős változata négyütemű létére 1:50 arányú keverékkel működött, hogy a feltöltés miatti nagyobb hőterhelés ne tegye tönkre az alkatrészeket. Más kérdés, hogy az egy versenymotor volt, így a kormolás nem jelentett akkora gondot, mert futamonként szétszedték, tisztították és javították.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!