Az alufelnik tényleg megérik a pénzüket vagy csak rongyrázás az egész?
Szélesebb nyomtáv, kisebb rugózatlan tömeg, strapabíróbb anyag(nem rozsdál, nem hajlik).
Szélesebb gumi mehet rá, ami többet fogyaszthat, de nő a tapadás, ami a fékerő átviteléhez ugye kell.
Az egész összességében stabilabb érzést ad, amitől magabiztosabban viselkedik az autó.
A fékek is hamarabb visszahűlnek.
Alapvetően két féle alufelni van. A jó, ami nagyon drága, de valóban előnyös, és van az olcsó, "diszkó" felni, ami meg nem jó. Nem jó, mert dögnehéz, a rugózatlan tömeg nő, ugyanakkor elég gyengus, könnyen sérül és deformálódik. Közelsem olyan masszív, mint az acélfelnik. Viszont "vagány".
Tény, hogy a legtöbb piacon kapható alufelni nehezebb a lemez társainál, és lehet kapni lemezfelniben is szélesebbet. Vannak nagy lemezfelnik, amikre szintén mehet peres gumi, ami nem nyúlik el. Ha az alufelni sérül, akkor körülményesebb a javítása mint a lemezfelninek. Mondjuk ez igaz a méregdrága valóban könnyű alufelnikre is, csak hát nem minenki engedheti meg magának, hogy egy olcsóbb autó árát ráköltse felnigarnitúrára.
Az is tény, hogy egy szép felnigarnitúra nagyon fel tudja dobni az autót, teljesen más megjelenést kölcsönöz neki.
Azt mondom, ha tetszik akkor vegyél, de csodát ne várj.
Ja! A versenycélokra fejlesztett alufelnik, nem feltétlenül néznek ki úgy, hogy a csajok meglátják és már térdelnek is. Cserébe, igen masszívak és könnyűek, jobb tulajdonságokkal rendelkeznek mint egy lemezfelni.
Számold át mennyit szánsz rá, használtan már lehet viszonylag jókat jó áron kapni, és az alapján dönts.
Az alufelni legfőbb előnye hogy jobban néz ki az acélnál és merevebb.
Legfőbb hátránya hogy drágább és sérülékenyebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!