Milyennek látod a jövő autóit, motorjait?
Mindig megpróbálnak az üzemanyagból hasznot húzni. A benzin, gázolaj azért drága mert sok rajta az adó.
Ha a jövőben elektromos autók lennének akkor az áram is drága lenne. gondolom úgy csinálnák meg hogy csak töltőállomáson lehessen tölteni az elektrotomos járműveket és persze ott sokkal drágább lenne az áram mint otthon. Az hogy hogy oldanák meg hogy otthon ne tudj tankolni azt nem tudom.
A hidrogénes is jó ötlet, gondolom nem vízzel menne hanem hidrogén palackok lennének amiket lehetne cserélni vagy újratölteni a töltőállomásokon.
Az biztos nem lesz hogy a filléres desztillált vízzel mész amit otthon is el tudsz készíteni, mert az senkinek nem érdeke csak a fogyasztónak. akik addig benzinből és gázolajból éltek azoknak utána is kell vmi üzemanyaggal kereskedni, ill. vmit megadóztatni.
Ilyen szemét ez a világ.
A válasz írója 65%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: tegnapelőtt 14:25
Már ne haragudj, de badarság amit írsz. Külföldön már lassan ismeretlen fogalom a szénerőmű, csak nálunk használnak ilyen ócska technológiát. Külföldön már mindenhol kezdenek átállni a megújuló energiaforrásokra, ami nem szennyez. De még ha szénerőműből állítják is elő az elektromos energiát, akkor is kevésbé szennyez.
Ugyanis: ha egy szénerőműved van, azt lehet fejleszteni, lehet törekedni arra, hogy minél kevesebb káros anyagot bocsásson ki, utólag korszerűsíteni, szűrőkkel felszerelni. Ugyanezt az autóknál utólag már nem tudod megtenni, a kibocsátását nem lehet megváltoztatni X év után. És ez itt a hatalmas különbség. Múltkor voltunk a pesti szemétégetőben és ott mesélték hogy csináltak mérést, és az M3-ason befele jövő autók nagyobb kibocsátást produkáltak mint a szemétégető...
Egyébként pedig a szénerőműnek globálisan nézve elvileg jobb a hatásfoka mint a sok benzines autónak együttvéve.
Ha már ott tartunk hogy elektromos autó, akkor inkább az akkukkal van a baj. Nagyon szennyezőek és drága az előállításuk.
Kérdezőnek: sajnos mindegyik technológiával vannak gondok:
- elektromos: az elektromos autók fejlesztésében lényegi előretörés az utóbbi 100 évben nem volt, ugyanott tartunk mint az 1900-as évek elején. Kicsi hatótáv, macerás használat, akksi gondok. Akkor lenne jó ha kitalálnának valami hatékony módszert az elektromos energia tárolására
- hidrogén: a hidrogént is elő kell valahogy állítani, és ez jelenleg nem olcsó, sőt nem is annyira környezetbarát
Elektromos autó egészségkárosító: nem tudom itt pontosan mire gondolsz. Talán arra hogy az elektromos motornak van sugárzása? Ma már ezt elég jól tudják szigetelni, illetve jó hajtáslánccal egy egészen kis elektromos motor is elég. Egy trolinak pl. akkora a motorja mint egy közepes méretű szemetes kuka, tehát nem annyira vészes.
A trafó állomásokról bizonyították hogy hosszú távon (10-40 év) rákot okozhat, de egyrészt ahhoz folyamatosan a trafó felett kell élned (értsd: napi 10-12 órán át, márpedig ennyit autóban nem ülsz), másrészt ott sokkal nagyobb áramok vannak mint egy kis motorban.
Mind a mai napig nem bizonyított hogy az elektromos motor mennyire rákkeltő. Én a helyedben egyébként jobban aggódnék a mobilok és egyéb hullámok okozta hatások miatt.
Írtam egy kisebb regényt, de a kérdésre csak nem válaszoltam :)
Szerintem a következő lesz:
A gyártók törekednek a minél kisebb és jó fogyasztású benzines autókra.
Remélem végre lesz olyan, aki fapad autót gyárt (se szervó, se klíma, semmi felesleges fogyasztó) kicsi, könnyú karosszériával, és akkor belemehet valami kis 500-as motor, 3 literes fogyival, mindezt megspékelve jó fékezés közbeni energia visszanyelő rendszerrel. Persze ez csak álom, a gyártók inkább a hibrid vonalat fogják erősíteni, ami megint csak hülyeség:
van egy benzines motor, mellé beteszünk egy elektromos motort, aminek még akksi is kell, és mindennek a végén kapunk egy 5 literes fogyasztást, amit egy kisebb egyszerűbb autó egyszerű benzin motorja simán hozna. Állati...
Szóval most mindenki a hibridet erőlteti ha kell ha nem. Remélem idővel rá fognak jönni, hogy a mostani hibrideknek a mostani felállás szerint sok értelmük nincsen. A hibrideket értelmesebben kell megcsinálni (pl. rá lehessen otthon dugni a hálózatba, és onnan is kaphasson energiát) és akkor lesz értelme.
Az elektromos autó szerintem egészen addig nem fog elterjedni, amíg problémák vannak a hatótávval és az árával.
Szummázva:
- még 10-20 évig mennek a sima benzinesek, közben a hibrides bohóckodás még kb. 20-30 évig
- 20-30 év után remélem kitalálnak végre valami jó elektromos tároló rendszert és akkor az
Közben pedig jó lenne ha elterjednének az ilyen közösségi autó használati módszerek, jobban használnánk az utitárs rendszert, stb... Ezekkel is lehet megtakarítani, sőt ezekkel lehet csak igazán!
Valaki írta itt a repülő autót: ez max. csak hosszabb távolságra lehet alternatíva, 5-10km-re nem. Mellesleg sok helyen kivitelezhetetlen. Megnézném pl. hogy repülsz át a Moszkva térről mondjuk a ferenciek terére... Hol szállsz fel, hol szállsz le? Illetve ha annyi autó lenne a levegőben mint most autó a földön, hát eléggé durván telítve lenne a légtér...
Van különben még egy lehetőség, de ez már nagyon utópia:
Nem titok hogy a legtöbb energia az autó gyorsításához kell. Hol gyorsítunk sokat? A városban a lámpáktól elindulva. Én már korábban gondoltam egy olyan rendszerre, hogy az út közepébe süllyesztve a lámpáktól kiindulva X méter távolságig lennének olyan kampós drótok, amik a repülőgép anyahajón levő katapulthoz hasonlóan felgyorsítanák a zöldnél az autókat. Elektromos árammal működne, központi betáppal, nyílván a lámpával összhangban. Mindenki megáll a pirosnál, az autók aljában lenne egy kampó. A drótkötelet elkezdenék forgatni, és minden autó kampójában beakadnának a kötélen levő kampók. Amikor zöld van, akkor a drótkötelet meghúzni. Egyrészt nem lenne többet gond az hogy valaki ráindul a pirosra, másrészt a gyorsítás oroszlénrésze így meg lenne oldva. Amikor a kampóról leakadt az autó, onnan saját maga gyorsítana tovább (persze elektromos motorral). Persze ehhez kellene akarat, technikai megvalósítás, a kormányzatnak kéne állnia a költségét, stb... De globálisan nézve nagyon környezetkímélő és jó megoldás lenne.... Esetleg a kampóból az autó kaphatna elektromos energiát is, így minden pirosnál álláskor egyben töltődne is az akksi (persze ezt meg az akksi nem szereti, de tegyük fel hogy megoldják valahgoy hogy bírja a sok rátöltést...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!